THC isoleren?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 1

THC isoleren?

Hoi

Ik wil voor school een onderzoek doen met wietplanten.

Het komt er op neer dat ik met een vriend een aantal planten op verschillende plaatsen onder verschillende omstandigheden neer ga zetten.

Uiteindelijk willen we dan de THC-gehaltes testen en met elkaar vergelijken. We hebben de apparatuur om een gaschromatogram van de wiet te maken, alleen moeten we ook pure THC testen om dit te kunnen vergelijken met het gaschromatogram.

Zijn er manieren om THC te isoleren of extraheren?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: THC isoleren?

Op het forum worden vragen over drugs (soft en hard) per situatie goed bekeken of wij dit toestaan of niet. Aangezien het jou gaat om de zuivere stof THC en hoe je deze kan verkrijgen kunnen wij hier verder niet op in gaan.

De kans is groot dat je inderdaad alleen THC wil gebruiken voor je analyses, maar dan kunnen andere bezoekers deze informatie wel misbruiken. Daarom is de topic gesloten...

Bestudeer de Algemene Regels nog eens !!!

Topic gesloten

Voor eventuele vragen of opmerkingen kun je me mailen.

Berichten: 337

Re: THC isoleren?

Nog even een toevoeging op Jorim zijn antwoord:

De extractiemethodes voor THC zijn er absoluut. Maar voordat je daaraan toekomt denk ik dat je met een praktisch probleem zit:

Je hebt namelijk geen referentiestof (zuiver THC). Natuurlijk zijn er mogelijkheden het extract op te zuiveren, maar hoe weet je nou precies wanneer je THC te pakken hebt en niet een derivaat (in de plant wordt THC namelijk omgezet in diverse afbraakproducten) Massaspectrometrie zou de oplossing kunnen bieden, maar ik ben bang dat je hiertoe geen toegang toe hebt.

Wanneer je wel zuivere THC zou hebben zou het een stuk makkelijker zijn, maar dan nog: wie garandeert je dat je alle THC extraheert? Je wilt een kwantitatieve meting doen, dus een goede extractie is absoluut essentieel.

Ook denk ik dat je project veel te omvangrijk is (of ga je in de vakantie door ofzo met voorbereiden :-k In deze omstandigheden denk ik dat je project NIET is uit te voeren, omdat je gewoonweg de middelen er niet toe hebt.

Topic gesloten

Gesloten