Werk ?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 69

Werk ?

Hey mensen vertel mij over waar je scheikunde heb gestudeerd en waar je nu werkt en hoe het zit op je werk [dus hoe jij je voelt me de keuzewerk die jij heb gekozen] ??? :-k

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Werk ?

Ik denk dat de meeste mensen die dit forum regelmatig bezoeken (mea incluis) nog student zijn.

Misschien kan ik je over een paar maanden meer vertellen als ik ben begonnen met mijn werk.

Meanwhile, kijk eens hier met verschillende topics over studie-werk enzovoorts.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Werk ?

Het merendeel van vooral de actieve leden is inderdaad nog student (sommige zelfs nog niks met chemie), maar we hebben wel een hoop werkende leden, maar deze zijn (helaas) allemaal veel minder actief bij het forum betrokken.

Wij zijn wel bezig met de voorbereidingen om meer mensen uit de praktijk naar ons forum te trekken, maar dit is niet een klusje dat je even tussendoor doet. Hopelijk levert over een paar maanden (ook de zomer(vakantie) zal niet veel drukte opleveren) dit soort vragen wel een hele hoop reacties op..

btw. ik studeer ook nog :-k al ga ik volgend jaar wel bijna het hele schooljaar stagelopen, maar dat is natuurlijk nog steeds niet echt werken...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Werk ?

Op zich is het best wel logisch dat dit meer een studenten forum is. Daarbij kom je terug op het doel van het forum. Dat houdt in dat mensen vragen over bepaalde chemische en bio/medische processen wil weten. De gene die zeg maar werken hebben denk ik veel minder vragen als de scholieren en studenten dus vandaar ook het grote aantal in deze doelgroepen. En het beheer bestaat ook uit studenten dus dat zal er misschien ook wel iets mee te maken hebben :-k

by the way ik ga volgende jaar stage afstuderen (volgens jorim niet echt werken) in het AZG en daar hou ik mijn bezig op het medische vlak. Maar daarin zitten nog genoeg chemische aspecten.

MvG Ron

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Werk ?

(volgens jorim niet echt werken)
Even uitleggen voordat ik iedereen over me heen krijg :-k

Bij mijn stagebedrijf wordt een voor mij boeiend actueel en leuk onderwerp uitgezocht om mee af te studeren. Aangezien je die keuze normaal niet hebt als je ergens werkt vind ik dat het niet de echte werksituatie is. Dit hoeft niet voor iedereen te gelden, maar voor mij wel en dat bedoelde ik dus :)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Werk ?

zie het niet als een aanval hoor :)

Maar goed, je moet immers wel 40 uur in de week aan het werk alleen krijg je er haast geen cent van uitbetaald en dat is dan weer jammer :-k

Natuurlijk ga ik ook werken aan een leuk project en werken met veel plezier is zeker voor een stage heel belangrijk!!!

MvG Ron

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Werk ?

Maar goed, je moet immers wel 40 uur in de week aan het werk alleen krijg je er haast geen cent van uitbetaald en dat is dan weer jammer :-k
't Is maar hoe je het bekijkt. Voor stages etc. krijg je nl. wel studiepunten. Dat is toch een soort betaling in natura.

Hé, bericht nummer 100! Afbeelding
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Werk ?

oke en je krijgt je diploma :-k en daar kun je wat mee

MvG Ron

Berichten: 25

Re: Werk ?

Nu, hier dan een reactie van iemand die een baan heeft.

Ruim 20 jaar geleden MBO diploma analytische chemie gehaald. Daarna twee jaar als amanuensis gewerkt. Wat tegenwoordig TOA heet. Dat is in het begin heel leuk maar na ieder schooljaar rond je de boeken af op de verschillende nivo's om ze in september weer op bladzijde 1 open te doen. Daar gaat de uitdaging dus wel af maar ja had ik na die mbo maar hbo moeten gaan doen. Mijn puntenlijst was er goed genoeg voor. Mijn toen grote hobby motorrijden was echter zo duur dat een salaris me meer trok dan een mini studie beurs.

Toen als zelfstandige bijna 20 jaar een fotolab gehad. Dan heb je (klinkt raar) niets met chemie te maken. Dat spul wordt in de fabriek gemaakt en je hoeft er alleen maar water bij te doen.

De digitale fotografie heeft me gedwongen het lab te sluiten en met mijn oude papiertje ben ik weer als TOA op een school terecht gekomen.

Hier nu weer hetzelfde verhaal, In september doe ik voor de derde keer de boeken open op bladzijde 1.

Kort en bondig dus, chemie is leuk maar ga wat verder dan MBO

Gr Does

Reageer