Google AdSense op Chemieforum.nl ?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Google AdSense op Chemieforum.nl ?

Aangezien Chemieforum.nl een particulier inititief is van mijn persoontje moeten de kosten van deze site een beetje terug worden verdient. Aangezien we nog redelijk klein zijn zullen bedrijven (nog) niet in de rij staan om ons te sponseren en tevens wil ik onafhankelijk blijven en kan me dus niet 'koppelen' aan bijvoorbeeld mijn school of één bedrijf zodat zei alle kosten overnemen, maar ook alle 'macht'.

Wij zijn hard bezig met de plannen om via giften vanuit het bedrijfsleven en onderwijs toch mijn uitgaven te beperken (tot nul reduceren als dat even kan), maar dit gaat nog wel even duren. Om toch al wat inkomsten te genereren willen wij rechtbovenin een Google AdSense advertentiebalk gaan plaatsen.

De grote voordelen van Google AdSense zijn:

- Inkomsten (kliks dus) zorgen ervoor dat Chemieforum.nl lang online kan blijven

- Veel verschillende advertenties gericht op de inhoud van de site (chemie dus)

- Met vormgeving zo aan te passen dat deze niet stoort in de site

- Door alleen tekst-advertenties geen irritant geanimeerde (gif of flash) banners

Ik wil dus graag jullie menig weten over Google AdSense in de header (recht bovenin) van Chemieforum.nl en geef aub even aan waarom je jou keuze hebt gemaakt. Suggesties, ideeën en alternatieven blijven natuurlijk altijd welkom!

Berichten: 778

Re: Google AdSense op Chemieforum.nl ?

Ik heb "Voor omdat..." gestemd

Waarom ??

Omdat ik mede oprichter ben van chemieforum.nl en omdat ik er veel bloed, zweet en traantjes in heb gestoken. ;)

Voor de rest sluit ik me aan bij mijn mede beheerder hierboven :P

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Google AdSense op Chemieforum.nl ?

OK, ook vóór.

Nou ken ik Google AdSense niet zo goed, is dat ook wat het wetenschapsforum rechtsboven heeft staan? Zolang het inderdaad niet gaat afleiden dan zie ik alleen maar voordelen voor het forum.

Je mag ervan uitgaan dat chemieforum.nl toch best belangrijk gaat worden. Waarom? Omdat ik (persoonlijk) vind dat het wetenschapsforum, de enige directe concurrent, zich meer richt op natuurkunde, en de chemie niet echt aan bod laat komen.

Sponsoring is onontbeerlijk. Maar het hoeft niet de eerste prioriteit te worden.

Waarmee ik nog even van de gelegenheid gebruik maak om mijn waardering uit te spreken voor het beheer voor de inspanning die ze leveren en de manier waarop ze het forum onderhouden. Petje af! Afbeelding
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 254

Re: Google AdSense op Chemieforum.nl ?

Ik ben ook VOOR. Dit forum moet koste wat kost blijven, op welke manier dan ook...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Google AdSense op Chemieforum.nl ?

ik heb gekozen voor anders, namelijk...

Als het niet anders kan ben ik voor zolang er een alternatief is in de vorm van subsidie lijkt het mij dat dit toch ook een goede oplossing is.

Maar het belangrijkste is dat het forum er blijft en dat het kan groeien en als dat met een google adsense moet gebeuren dan is dat maar zo. ;) en met een beetje bewerking kom je heel ver :P

MvG Ron

Berichten: 337

Re: Google AdSense op Chemieforum.nl ?

ik sluit me volledig bij biochemiefreak aan... ;)

Berichten: 9

Re: Google AdSense op Chemieforum.nl ?

Ik heb VOOR gestemd.

Adsense is een professionele advertentiemogelijkheid die best een en ander opleverd zonder al die schreeuwerige banners

Berichten: 9

Re: Google AdSense op Chemieforum.nl ?

Zolang de banners geen overtoon voeren lijkt het me een goede oplossing.

Ik weet niet precies wat de kosten zijn die gemaakt worden voor die forum, maar is er bv gedacht aan een kleine sponsoring te vragen aan de KNCV?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Google AdSense op Chemieforum.nl ?

Ik weet niet precies wat de kosten zijn die gemaakt worden voor die forum, maar is er bv gedacht aan een kleine sponsoring te vragen aan de KNCV?
Staat samen met sponseringen van 'gewone' chemiebedrijven op ons TODO lijstje, maar dan moet alles wel eerst voor 100% goed draaien en moeten we waarschijnlijk een situatie creëren warin dit allemaal legaal en correct geregeld kan worden.

Google AdSense is voor nu een simpele, nette en goede oplossing om wat inkomsten te genereren (hangt natuurlijk ook van jullie af ;) [klik]).

Voor onze uitgaven; kijk maar eens rond op onze statistieken site (http://www.chemieforum.nl/webstat/) en op de site van onze hostingsprovider de internetman (http://www.deinternetman.nl) voor een indruk.

Berichten: 485

Re: Google AdSense op Chemieforum.nl ?

Voor! Dan blijven we onafhankelijk. Als we INHolland erbij betrekken willen ze vast een roze/oranje forum, ik verbind me liever niet aan een instelling.

Gebruikersavatar
Berichten: 97

Re: Google AdSense op Chemieforum.nl ?

ik heb anders gestemt namelijk ikweet niet precies wat het is

groetjes roosje :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Google AdSense op Chemieforum.nl ?

Aangezien dit inmiddels niet meer van toepassing is (inmiddels hebben we al een tijd geen AdSense meer), en het wederom onder de aandacht te brengen niet veel zin heeft, bij deze een slotje.

Poll gesloten
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gesloten