aanslagen

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 254

aanslagen

Ik had gisteravond op het nieuws gehoord dat grote evenementen, zoals de kermis in Tilburg, extra bewaakt worden door de kans op aanslagen. Waarom zou iemand het in z'n hoofd halen om daar een aanslag te plegen? Waarom in Noord-Brabant?


misschien voor extra aandacht ofzo? ;)

Berichten: 778

Re: aanslagen

misschien voor extra aandacht ofzo?  :P
Daar zijn de meeste aanslagen wel op gericht ja ... ;)

Berichten: 69

Re: aanslagen

van waar krijgen ze het idee dat er een aanslag in NEDERLAND gepleegd zal worden ??? ;)

Berichten: 337

Re: aanslagen

De reden is simpelweg angst. Waarom in Nederland een aanslag gepleegd zou worden is een mij een raadsel, het is namelijk een vrij tolerant land. De houding van Amerika is nogal arrogant ten opzichte van andere landen, en de goedlopende economie wekt denk ik ook een soort van 'jaloezie'. Ik vind de houding van Amerikanen vrij naief, want zij denken niets fout te doen (sukkels ;) ). Dit alles maakt het behoorlijk aanslaggevoelig.


Het is ook naief te denken dat aanslagen alleen op 'materieel' vlak worden gepleegd, en met name aanslagen met vliegtuigen (kom op zeg zo onorigineel zijn ze ook weer niet). Een ontregeling op Wallstreet van bijvoorbeeld een dag zou al veel grotere schade kunnen aanrichten dan vliegtuigjes in een toren (daarentegen wakkert het wel meer angst aan)

Berichten: 69

Re: aanslagen

Een ontregeling op Wallstreet van bijvoorbeeld een dag zou al veel grotere schade kunnen aanrichten


jeetje, dan krijgen we 1928 weer....was dat het jaar dat wallstreet faalde??? ben nie goed in geschiedenis ;)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: aanslagen

De economische crisis waarbij met name Wallstreet uit zijn dak ging was in 1929, dus je had het bijna goed...

De reden is simpelweg angst. Waarom in Nederland een aanslag gepleegd zou worden is een mij een raadsel, het is namelijk een vrij tolerant land.
Houdt er wel rekening mee dat wij momenteel voorzitter zijn van de Europese Unie en daarme toch ook best wel belangrijk zijn in Europa (wat een geniale verwijzing naar de Europa reclame ;) :P ).

Afbeelding


Tevens hebben wij hier de grootste haven ter wereld; een behoorlijke hoeveelheid soldaten in Irak die nog wel even blijven; een premier die het liefst schoothondje wil zijn van Bush (wij lopen sowieso achter Amerika aan); makkelijk land, als terrorist kan je inNederland makkelijk rondstruinen...


Ik ben een zeer nuchtere (Noord) Hollander dus ik vind dat er verschrikkelijk word overdreven en dat de kans dat ze ons uit kiezen als doelwit, om onze wereldwijde politiek, echt heel klein is.

Het is natuurlijk wel goed dat er rekening mee wordt gehouden en eventueele aanslagen goed opgevangen kunnen worden, maar reden tot paniek ??? Echt niet!


De pakketjesproblemen ontgaan mij ook al. Op het moment dat er in een trein een 'verdacht' pakketje word gevonden en ik zou er in zitten zou ik toch de neiging hebben om dan te zeggen: "*** vertraging, ach ik breng dat pakketje wel even die trein uit kunnen we daarna gewoon verder rijden". Maar ja veel mensen maken zich er toch druk om, ik niet, gelukkig, anders kan je niet normaal leven.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: aanslagen

Angst is de slechtste raadgever van een persoon ;)

door angst ga je niet meer normaal denken en zie je in alles en iedereen een dreiging. Het grootste historische voorbeeld is Stalin hij neutraliseerde zijn tegenstanders omdat hij bang en paranoia was voor zijn tegenstand. En zo zijn er veldslagen verloren door angst voor beeld de slag om Koersk de duitsers wachten veelste lang met hun offensief waardoor de verdediging van de russen op zijn top was bij de aanval. En zo kun je ontelbare verhalen vertellen waarin de angst regeerd. :P


In geval van een teroristische dreiging moet men die in proporties zien en eigenlijk doet amerika voornamelijk de alarm meldingen om het volk angst in te werken en daardoor krijgen zij wat meer spel in hun strijdt tegen terreur. :P


MvG Ron

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: aanslagen

Daar noem je wel wat ja. Door Bush zijn raadselachtige winst in Florida was wel duidelijk dat hij niet veel populairder was als Gore, maar na zijn extreme actie na 9/11 stond plotseling 85% helemaal achter de president en kon hij zelfs allemaal twijfelachtige dingen doen zonder problemen (ABM-verdrag, Kyoto, etc, een of andere wet die de president heel veel macht geeft en dingen mag doen zonder steun van het parlement (ofzoiets)).


Angst is voor Amerika gewoon big business...

Berichten: 254

Re: aanslagen

Niet alleen angst, maar ook het verlangen naar (meer) macht... ;)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: aanslagen

En wat blijkt allemaal weer: "flauwekul". De brief waarvanuit die dreiging uit ging blijkt helemaal niet te hebben bestaan. Onze minster van binnenlandse zaken (J.W. Remkes) heeft dus een behoorlijke blunder begaan door op onderzoeken vooruit te lopen.


Ik maakte me al zo druk ;) gelukkig is al die dreiging weer voorbij. :P

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: aanslagen

Ik moet nog naar schiphol met de trein ik ben weer helemaal gerust gesteld :P


Kun je maar weer eens zien wat voor een belachelijk kabinet we hebben ze willen dat we ze serieus nemen maar zo werkt dat natuurlijk niet. ;)

Remkes ziet alles ook niet zo scherp meer laat hij er maar mee stoppen. Is beter anders maken we ons nog meer belachelijk.


MvG Ron

Berichten: 10

Re: aanslagen

van waar krijgen ze het idee dat er een aanslag in NEDERLAND gepleegd zal worden ??? ;)

Ik ben met veel eens en ook weer niet eens... kzit n beetje te schommelen in het midden. In italie zijn ook al genoeg bommen afgegaan en hadden ze in madrid kunnen zien aankomen dat daar n station zou exploderen of als je de amerikanen een week voor 11 sept had gezegd dat volgende week de twin towers er niet meer zouden zijn... Hoe zouden zij gereageerd hebben?

Ok, kheb ook zoiets dat gebeurd allemaal in die "achterlijke" landen... In ons nederland zitten we veilig :P ma feit is dat nog steeds soldaten van ons in Irak zitten en dat moslim extremisten, lijkt het wel 1 voor 1 personen ontvoeren van landen die soldaten hebben gestationeerd...


als j n paar jaar geleden zou hebben gezegd dat iemand Pim Fortuyn zou omschieten puur omdat hij n andere mening had... zouden wij democratische nederlanders je waarschijnlijk hebben uitgelachen, zoals nu minister "huppeldepup" belachelijk wordt gemaakt.

Feit is gewoon dat terroristische aanslagen steeds "populairder" beginnen te worden.

Wat ik eigenlijk hiermee kan zeggen is dit: All1 omdat in NL nog nooit zon actie is gedaan betekend niet dat er ook nooit 1 kan komen... en als minister wordt je best afgeschoten als er 1 kwam en j geen waarschuwing hebt gedaan, ma aan de andere kant paniek zaaien is al helemaal niet goed en als j terroristische aanslagen kan voorspellen zou ik in iedergeval meer geld of n beter baan aanvragen :P
Heeft god het brein geschapen, of het brein god ?

Reageer