gasontpolffing belgië

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 115

gasontpolffing belgi

http://frontpage.fok.nl/nieuws/44761


http://home2.pi.be/keppens4/nkb_informatie...hislenghien.htm


twee linkjes met info over de gasontploffing in hislenghien.


op een aantal beelden is te zien dat die aardgasleiding 2 à 3 meter diep zit.

weet iemand of dit normaal is? en zo ja waarom stopt men die dingen niet dieper

zodat het risico op ongevallen bij graafwerken minimaal is?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: gasontpolffing belgi

Goedendag ddd,

alleen het plaatsen van links is niet echt de bedoeling van dit forum. Je zou er wat over kunnen vertellen en je eigen mening er over geven dat brengen wat meer inhoud.

Tevens zou je beide links in 1 post kunnen verwerken.


MvG Ron

Berichten: 778

Re: gasontpolffing belgi

Ik wil je wijzen op Regel 2.6:

Het spammen met onzinnige berichten, zoals alleen een link, smilie of reclame, is niet toegestaan. Reclame mag natuurlijk wel gebruikt worden als het voor iemand een oplossing aanreikt.

Nou hoeft een link niet perse onzinnig te zijn, maar de link in je eerste bericht gaat al niet eens naar een nieuws-site.

Je mag best wat te melden / vragen hebben over de gasontploffing in belgië maar niet alleen maar 2 linkjes posten, die kunnen wij ook wel vinden.

Daarnaast kun je ook je eigen post "bewerken".


Lees de Algemene regels nog eens door a.u.b

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: gasontpolffing belgi

precies dat bedoel ik nou ook ;)

Ik had natuurlijk naar een huisregel kunnen verwijzen.


MvG Ron

Berichten: 778

Re: gasontpolffing belgi

ddd heeft het (gelijk) netjes opgelost.


op een aantal beelden is te zien dat die aardgasleiding 2 à 3 meter diep zit.

weet iemand of dit normaal is? en zo ja waarom stopt men die dingen niet dieper

zodat het risico op ongevallen bij graafwerken minimaal is?
Volgens mij is 2 á 3 meter heel normaal, gewone leidingen in je achtertuin liggen dacht ik niet dieper als één meter.

Misschien dat het aan verouderde kaarten lag van de bodem op die plek, dat ze daarom de mist in zijn gegaan met het graafwerk.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: gasontpolffing belgi

Hoe diep een (gas)leiding in de grond zit heeft te maken met verschillende factoren. Hoe belangrijker de leiding is, hoe dieper hij normaal wordt gelegd. Als een leiding echter veel onderhoud nodig heeft wordt hij soms wat minder diep gelegd zodat monteurs of onderhoudsmedewerkers er makkelijk bijkomen.


In het geval van Ghislengien was er geloof geen enkel probleem met de diepte van de gasleiding. Het risico lag niet in de relatieve ondiepte van de leiding, maar in het feit dat een bedrijf is gaan graven zonder te controleren of dat wel kon op die plek.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Reageer