Springen naar inhoud

DMSO

• Log in om te kunnen reageren

Joop Janssen

Joop Janssen

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2004 - 19:10

Allicht kan iemand mij hier helpen,
ik doe onderzoek naar de praktische toepassing van DMSO
deze stof zou vele andere stoffen moeten kunnen transporteren door levend weefsel heen
Ik heb veel theorie gevonden maar nauwelijks praktijk.
Mijn onderzoek richt zich op het gebruik als "transporteur" voor inscecticiden, fungiciden en meststoffen in de land en tuinbouw.
Als iemand me kan helpen met concrete info of links, graag!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 augustus 2004 - 23:56

Als je in google dmso medicine intypt krijg je al heel wat links naar medice toepassingen. Verder is het binnen de organische chemie een zeer geschikt oplosmiddel (al is het kookpunt wat hoog) omdat het zowel zouten als organische verbindingen oplost en vrij inert is.

Bij de toepassing als "transporteur" voor inscecticiden, fungiciden en meststoffen in de land en tuinbouw moet ik toch wel wat vraagtekens plaatsen. Het zal ongetwijfeld goed werken omdat in dmso opgeloste stoffen snel in levende cellen worden getrokken. Maar het wegspoelen van het wateroplosbare dmso (in grote hoeveelheden) naar het oppervlaktewater kan schade aanrichten aan het milieu door bijvoorbeeld daling van de oppervlaktespanning van het water.

Joop Janssen

Joop Janssen

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 augustus 2004 - 07:40

elke toepassing van chemicalien in de land en tuinbouw is discutabel,
het voordeel van dmso zou hem er juist in moeten zitten dat de penetratie van werkzame stoffen, de hoeveelheid drastisch zou moeten verminderen

buiten dat om is lozing van bovenstaande gelukkig veelal ondervangen door gebruik van gesloten teeltsystemen

alle input is nog immer welkom!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures