polyutheraanlijm

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 997

polyutheraanlijm

De vraag is simpel: hoe krijg ik polyutheraanlijm van men vingers? Het gaat om PU Construct lijm van pattex voor hout in combinatie met andere materialen.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: polyutheraanlijm

Volgens mij is aceton het meest effectief. Maar het is wel sterk ontvettend, dus niet erg goed voor je velletje.

Ik zou gewoon wachten, mijn ervaring is dat alle zooi die aan je handen zit binnen twee dagen door de huid vanzelf wordt afgestoten.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: polyutheraanlijm

staat zoiets niet op de verpakking ???

Dit vond ik m.b.t. PU-lijm op een forum voor modelbouwers:
bij die PU lijm echt handschoenen aan doen, erg goede lijm, maar klerezooi als je t op je handen krijgt, ogen wil ok al niet eens aan denken.
en van een fabrikantensite:
festix PU Bruislijm Reiniging:  Overtollige, verse lijm direct verwijderen met PUR-reiniger of aceton. Uitgeharde lijm is uitsluitend mechanisch te verwijderen.
succes........
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: polyutheraanlijm

aceton, dat vind ik in dissolvant denk ik he

neen staat niet op de verpakking, er stond enkel op dat ik handschoenen moest gebruiken, maar ja, ik dacht natuurlijk dat ik niet ging morsen, maar ik denk dat ik nu zowat polyutheraanhandschoenen aan heb

alleszins bedankt voor de tip, ik gebruik wel een handcreme achteraf

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: polyutheraanlijm

zou dat ook met cellulose thinner gaan? want ik vind hier geen aceton

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: polyutheraanlijm

Inmiddels zal die lijm wel uitgehard zijn, anders was je er nooit in geslaagd deze noodkreten te posten. Reken er niet op dat aceton nog werkt. Als je het wil proberen, is er niet een meiske in de buurt met nagellakremover?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: polyutheraanlijm

neen, en de buren ga ik ook niet meer lastigvallen op dit uur, maar ik heb er nog een weinig afgekregen met mister proper, dat maakt het terug plakkerig

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: polyutheraanlijm

hoe is dit trouwens nog opgelost (pun not intended) ?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: polyutheraanlijm

Heel simpel, ik heb toen geen aceton meer gevonden (bleek hij gewoon in de keuken te staan, die vrouwen toch). Tja, heb ik gewoon enkele dagen geduld moeten hebben. Krabben met een breekmesje hielp ook wel, maar dan wachtte ik toch liever.

Reageer