Springen naar inhoud

Stage

• Log in om te kunnen reageren

Kissie

Kissie

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 september 2004 - 19:45

Hoi!

Het schooljaar is weer begonnen met alles er op en er aan... :D
Nu moet ik voor volgend jaar alvast een stage plekje gaan zoeken... Heb vorig jaar en in de vakantie ook al vanalles geprobeerd om een leuk plekje te vinden maar het lukt niet zo goed.. ;) Het probleem is namelijk dat ik op een MBO opleiding zit... Bovendien lijkt het mij heel erg leuk om een half jaartje naar het buitenland te gaan :P (moet 2 stages van een half jaar doen). Maar ik kan nergens een site of instelling vinden die mij daar meer informatie over kan geven...

Kan iemand mij helpen??? :D

Alvast bedankt!! :D

Groetjes Kirsten :P

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Elbert

Elbert

• Functie: Grafisch onderhoud
  • 778 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 september 2004 - 20:45

Hello kissie op stage.pagina.nl kun je echt heel veel informatie vinden over stage's en alles wat daarom heen hangt ook hebben ze een vrij grote lijst aan site's die gaan over "hoe stage te lopen in het buitenland" .
Daarnaast zijn afstuderen.pagina.nl
en studenten.pagina.nl ook wel handig om ff te checken. ;)

Veel succes! :P

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 september 2004 - 07:44

Krijgen jullie geen stage plaats toegewezen? dat komt heel vaak over om een MBO opleiding.
Advies: bedenk eerst wat je leuk vind. Daarna ga je opzoek naar bedrijfen die jou dat kunnen bieden. Neem dat zelf contact op met het bedrijf. Je zou eventueel ook nog een open sollicitatie kunnen sturen. Voor stages naar het buitenland moet je contact opnemen met je decaan vaak kunnen deze mensen je verder helpen.

Mvg Ron

Kissie

Kissie

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 september 2004 - 14:19

hoi,

Even een tijdje tussen uit geweest, maar dat gebeurd zo af en toe!

Een stage plek toegewezen krijgen, ja dat gebeurd wel maar dat vind ik niet leuk! Ik wil graag zelf uitzoeken waar ik heen kan en wil. Op school deden ze nogal moeilijk dus ik dacht misschien kunnen ze me hier helpen. Op inet ben ik noit zo goed in dingen vinden blabla...

Weet iemand misschien nog iets over subsidies of andere financiele potjes?? Anders komt allemaal op me eigenportomonne aan :cry:

Groetjes Kirsten!

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 29 september 2004 - 14:56

Ik raad je aan om zo snel mogelijk onderzoek te doen naar financiŽle ondersteuning!! Uit eigen ervaring weet ik dat zo'n aanvraag erg lang kan duren, een paar maanden is geen uitzondering!

Als je bij een bedrijf of gast-onderwijsinstelling stage loopt kan je soms een stagevergoeding krijgen (hoe dat bij MBO-stages precies zit, weet ik niet). Je kan voor algemene beurzen wel eens kijken op http://www.beursopener.nl. Maar alweer, ik weet niet of je hier wat aan hebt omdat er vaak onderscheid wordt gemaakt tussen MBO-, HBO- en universitaire studenten.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures