[Studeren] Saaie stage ?

Moderator: Rhiannon

Berichten: 130

[Studeren] Saaie stage ?

Dit jaar ga ik afstuderen. Ik ben druk bezig met het zoeken van een passende afstudeerplaats. Afbeelding

Maar wat me opvalt is dat er voor analytische mensen alleen maar een opdracht te krijgen is waarbij een methode ontwikkelt moet worden.... Op zich is dat natuurlijk best interessant, maar het nadeel dat er dan weer aanhangt, is dat je de hele dag achter 1 apparaat zit..... ;) Dat lijkt me dus echt vreselijk!! Een half jaar lang!!

Zijn hier meer mensen die hier mee te maken hebben of wat is jullie mening hierover??

Ben benieuwd......

Jorim: Even verplaats en de vraag meer discussie gericht gemaakt

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [Studeren] Saaie stage ?

Hmmm wel een leuke discussie, maar ik studeer dit jaar ook af (analytisch) en ga voor het afstuderen ook een methode cq. apparaat ontwikkelen. Je hebt dus wel gelijk, maar zorg dan dat je op een bedrijf zit waar ze nog meer ineressante dingen doen en je ook leuk kan rondkijken.

Of doe wat bijdehander en kijk of ze je niet iets anders kunnen laten doen, maar dan moet je wel weten wat...

[edit]

Betekend niet dat ik dit niet leuk vind natuurlijk...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [Studeren] Saaie stage ?

Tja: als je Analytische Chemie doet is dat nu eenmaal de standaard. Vaak gaat het om óf een nieuwe methode/techniek ontwikkelen óf een bestaande verbeteren/uittesten. Veel andere keuze heb je niet, daar is meestal ook de stagetijd te kort voor.

Mogelijk heb je wat kansen als je in een bestaand lab terecht kan. Het NFI bijvoorbeeld, heeft geloof ik voor Analytsche Chemie interssante stageplaatsen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 130

Re: [Studeren] Saaie stage ?

Tja.... er zijn natuurlijk leuke stageplaatsen, maar dan moet je die wel kunnen vinden en weten te bemachtigen.