[scheikunde] Profielwerkstuk scheikunde

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 851

[scheikunde] Profielwerkstuk scheikunde

Kan iemand ons misschien helpen aan een leuk en interessant onderwerp voor een profielwerkstuk scheikunde voor V6 Afbeelding .

We hebben al veel bekeken maar of de een vond het niet leuk of de ander.

Alvast bedankt aan iedereen die een berichtje achterlaat Afbeelding .

Jurn, Lily en Stefan
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] Profielwerkstuk scheikunde

Welkom op Chemieforum.nl!

Misschien kan je wat meer informatie geven? Is er een specifiek onderwerp wat jullie wel allemaal leuk vinden? Hoeveel tijd moeten jullie erin steken? Is het een praktijk- of theorie-werkstuk (of combinatie van beide)?

Er is zóveel te verzinnen voor een profielwerkstuk, dat zal je uiteindelijk zelf moeten doen. Hooguit kunnen we wat tips geven, maar dan moet je wel weten wat je wel en niet leuk vindt!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [scheikunde] Profielwerkstuk scheikunde

Je zou eens kunnen kijken op de profielwerkstukkensite van kennisnet. Flinke rij onderwerpen met een klein verhaal erbij en een hoop doelstellingen waarvanuit je kan gaan werken.

Zie hier

Berichten: 15

Re: [scheikunde] Profielwerkstuk scheikunde

mogelijke onderwerpen:

-alternatieve brandstoffen

-bebogeen (boter uit suikerbiet) of olestra

-het zuiveren van afvalwater

en nog een tip, ik weet niet welk scheikundeboek jullie hebben maar in mijn scheikunde boek stonden allerlei open opdrachten. Misschien dat je hieruit ook een onderwerp kunt halen, bijvoorbeeld over plastic (blz 309) of over melk (352)

In ieder geval succes
God does not play dice...

Berichten: 17

Re: [scheikunde] Profielwerkstuk scheikunde

Probeer anders ook de Scheikunde Projecten op de site van de KNCV.

Al bijna 50 ideeën om uit te kiezen, met een team experts erachter die bij eventuele problemen tips kunnen geven.

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: [scheikunde] Profielwerkstuk scheikunde

Afbeelding Bedankt voor jullie reacties Afbeelding

Ik ga met mijn groepje Afbeelding overleggen.

We zullen er wel uit komen :cry:
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [scheikunde] Profielwerkstuk scheikunde

Geïnspireerd door jullie vraag een topic met sites die infomatie en suggesties aanbieden voor profielwerkstukken: zie hier

Reageer