nafta

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

nafta

hee mensen,

voor school moet ik de stof nafta onderzoeken. het enigste dat ik weet, is dat bij het kraakproces van ruwe aardolie deze stog onstaat, bij x aantal graden.

een van de produvcten die daar weer uit te kraken valt zijn soorten plasic als polyetheen e.d. (plastic bekertjes, boterhamzakjes)

verder kan ik er weinig over vertellen

als iemand behalve de feitelijke informatie nog meer kan vertellen stel ik dat zeer op prijs! daarbij moet je denken aan allerlei situaties als economisch belang en ontstaan.

alvast heel erg bedankt

robert boer

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: nafta

Hier vind je een mooie afbeelding van welke stoffen er bij welke temperatuur worden gedestilleerd uit aardolie. Hier en hier vind je filmpjes over het raffineren en hoe dat zit met nafta. Ook in dit pdfje staat nog wat meer informatie.

Hier vind je stookwaarden, verder kan ik weinig zinnigs vinden.

Succes! :cry:

Berichten: 2

Re: nafta

heej jorim,

bedankt voor de info, ik kom hier zeker verder mee.

als er nog andere mensen zijn die wat weten over dit onderwerp, hoor ik het graag!

alvast bedankt.

Berichten: 5

Re: nafta

Beste Robert,

Op ChemNet.nl kun je veel informatie over (profiel)werkstukken vinden. Bovendien is er een forum waar je je vragen kunt slellen.

Succes!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: nafta

Op ChemNet.nl kun je veel informatie over (profiel)werkstukken vinden. Bovendien is er een forum waar je je vragen kunt slellen.
Alleen is het werkstukken gedeelte van ChemNet.nl niet toegankelijk als je geen abonnee bent, maar dan moet je even bij je school infomeren, want het kan zijn dat die een schoolabonnement hebben.
ChemNet is, als onderdeel van VAPRO-OVP, een non-profit organisatie, die scheikunde wil promoten. De belangrijkste doelgroep is het algemeen vormend onderwijs voor het vak scheikunde.
Jammer dat je dan toch moet betalen om toegang te krijgen.

Berichten: 5

Re: nafta

Veel scholen hebben inderdaad een abonnement op ChemNet maar dit is vaak niet bekend bij de leerlingen. Vraag je docent ernaar.

Reageer