Protocol voor zuivering van LDH uit lever of hart?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 38

Protocol voor zuivering van LDH uit lever of hart?

Hoe schrijf je een protocol voor zuivering van LDH uit hart of lever?!

Kan mij iemand helpen hoe moet ik schrijven volledig protocol voor het zuiveren van LDH uit hart of lever. Het is project van mijn school maar we hebben toestemming van docent dat we kunnen gebruik van forums en Internet.

In protocol moeten aantal dinges voor komen:

THEORIE:

-gegevens over het isoleren enzym. (M,subunits?, IEP,PH optimum, temp. Optimum, stabiliteit enz).

-Welke homogenisatie methode en waarom is deze gekozen. De ins en outs van de homogenisatie methode. Dus waar moet je op letten. Vergeet ook niet de massa uitgangsmateriaal te bepalen. Hiervoor heb je gegevensnodig zoals hoeveel enzym kun je verwachten in bijv: 1 gram uitgangsmateriaal.

-Welke isolatiemethode je gaat gebruiken en waarom deze is (zijn) gekozen.

-Welke zuiveringmethode(n) je gaat gebruiken en waarom deze.

-Hoe controles plaats vinden van het zuiveringproces.

BENODIGDHEDEN:

-Chemicaliën die nodig zijn voor het gehele experiment.

-Apparatuur die nodig is voor het experiment.

-Oplossingen die je nodig hebt met bijbehorende hoeveelheden.

UITVOERING:

-Uitvoering beschrijving van hoe de verschillende stappen uitgevoerd moet worden.

-Denk hierbij ook aan de protocollen voor bepaling van eiwit en enzymactiviteit.

+ kosten van experiment en lijst met gevaarlijke stoffen met wat te doen als.

Als iemand kan me helpen zou ik heel erg aardig vinden….Want op school krijgen we niks uitgelegd over want ze willen kijken hoe we zelf kunnen oplossen.

Als iemand kan hint gewen of waar kan ik zoeken of als je weet toevallig hoe het moet gedaan worden…A.U.B

****Sorry dat ik gaaf jullie indruk van dat jullie moeten hele compleet onderzoek voor mij leveren…Ik vroeg allen als iemand kan me handje helpen….****

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Protocol voor zuivering van LDH uit lever of hart?

Je wilt dus dat wij een compleet onderzoek voor je aanleveren ??? Dat vind ik toch wel een beetje ver gaan.

Ga dit stapsgewijs doen:

1. Googlen naar een goede methode (zie dit)

2. Uitzoeken of die methode voor jou mogelijk is

3. Vervolgens kan je redelijk simpel benodigtheden en uitvoering uitschrijven

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Protocol voor zuivering van LDH uit lever of hart?

Welkom UMBRELLA op ons forum. :cry:

Ik kan je een heel eind helpen als het nodig is aangezien ik een medisch analist ben en tijdens mijn studie hier wat over heb opgestoken.

Maar zoals jorim al zegt. Wees wat specifieker in de vraag stelling. Als wij hier elke vraag gaan beantwoorden dan maken wij het verslag voor je en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kom met gerichte vragen en zoek voornamelijk zelf het een en ander op (vooral de informatie is makkelijk aan te komen via google) en ik zou je voor praktische werkzaamheden je wat verder kunnen helpen. Trouwens je geeft aan dat je op chemie niveau 1 zit. Dat is erg laag voor een goede praktische aanpak moet je toch al aardig wat met chemische procedures om kunnen gaan. :D

MvG Ron

Berichten: 38

Re: Protocol voor zuivering van LDH uit lever of hart?

Een klasgenoot heeft dit hier neergezet.

We moeten voor school dit uitzoeken. (MLO 3de jaars)

Ik heb ook op google gezocht maar kan het niet goed vinden

We hoeven alleen de theorie te hebben.

We moeten het hebben van een runder lever.

toch bedankt voor de moeite

Berichten: 38

Re: Protocol voor zuivering van LDH uit lever of hart?

Ook ik, Niels, moet dit verslag voor mijn opleiding maken. De vorige 2 berichten van UMBRELLA waren klasgenoten van me. Ook zij zitten op het Middelbaar Laboratorium Onderwijs in het derde jaar.

We hebben al best veel research gedaan maar veel van de methodes zijn te hoog gegrepen voor onze kennis en kwaliteit. Misschien kunnen jullie ons verder helpen.

Alvast bedankt, met vriendelijke groet,

Niels.

Sorry voor de dubbelpost :D

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Protocol voor zuivering van LDH uit lever of hart?

@ UMBRELLA: Jullie kunnen ook allemaal zelf registreren inplaats van één account te recyclen, dat scheelt héél véél problemen...

Reageer