Springen naar inhoud

Frequentie van alternator opdrijven.

• Log in om te kunnen reageren

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2004 - 08:33

Hallo,

Stel me laat een machine motor (ontploffingís motor) een alternator aandrijven dan zal de frequentie van het opgewekte emk lineair zijn met de aangedreven snelheid. Ja toch of niet?

Wel als we hier van uit gaan en we gaan dan de ontploffingsmotor zijn snelheid zodanig opdrijven of we zorgen er alleszins voor dat de snelheid van de alternator blijft toenemen en we proberen de frequentie van het opgewekte emk in de buurt te krijgen van de frequentie van het licht wat zou er dan gebeuren? Zou er dan op een zeker moment licht uit onze alternator komen. Wie kan er mij even helpen?

Dank.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 april 2004 - 07:41

wat bedoel je daar mee?

• Gast

Geplaatst op 13 mei 2004 - 16:15

Hallo,

Stel me laat een machine motor (ontploffingís motor) een alternator aandrijven dan zal de frequentie van het opgewekte emk lineair zijn met de aangedreven snelheid. Ja toch of niet?

Wel als we hier van uit gaan en we gaan dan de ontploffingsmotor zijn snelheid zodanig opdrijven of we zorgen er alleszins voor dat de snelheid van de alternator blijft toenemen en we proberen de frequentie van het opgewekte emk in de buurt te krijgen van de frequentie van het licht wat zou er dan gebeuren? Zou er dan op een zeker moment licht uit onze alternator komen. Wie kan er mij even helpen?

Dank.

In theorie misschien, maar praktisch onmogelijk.
Om zichtbaar licht te krijgen heb je een golflengte van max. 800 nm nodig. = een frequentie van 375GHz of toerental van de motor???????

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures