blackout?help

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 232

blackout?help

hoi

ik weet niet wat het is maar het lijkt of ik ineens niet meer kan leren.

ik doe elektro nivo3 mbo en die redelijk veel aan me huiswerk.

nu ben ik wat vooruit gaan werken en liep met de meeste vakken een beetje voor.ik heb van de week huiswerk gedaan voor mck en om dat het een heel simpel vak is ben ik gewoon vooruit gaan werken en heb nu dus het boek uit.

maar voor voorschriften liep ik achter dus ben daar mee begonnen van het weekend.nu heb ik vrijdag avond de hele avond,zaterdag de hele dag en zondag de hele dag en vandaag de hele dag voor dat vak geleerd maar ik kom geen stap verder.ik doe gemiddeld een uur over een vraag terwijl ik op het examen 90 minuten krijg voor 20 vragen.ik snap er niks van het lijkt wel of ik niet meer kan leren.

kan het zijn dat ik een blackout heb ?omdat ik teveel ingespannen heb?
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: blackout?help

Of je je teveel ingespannen hebt weet ik niet. Zelf deed ik eerlijk gezegd maar vrij weinig aan huiswerk, ik zorgde gewoon dat ik redelijk goed oplette in de les en maakte de hoognodige oefeningen. Puur het uit de kop stampen heeft bij mij nooit gewerkt. Bij een vriend van me ligt dat heel anders. Die neemt zelfs het weekend vrij van zijn bijbaantje en gaat enorm stampen. Hij haalt juist dan voldoendes, terwijl ik in dat geval onvoldoendes zou halen.

Mijn methode zou zijn: Lekker rustig aan doen en een dag voor je examen nog even alles rustig doorlezen. Of deze methode ook voor jou werkt durf ik niet te zeggen, ik ken je simpelweg niet.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: blackout?help

Ik denk dat je niet hoeft te schromen om je vraag eens op het psychologieforum te posten. En succes gewenst....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: blackout?help

Het kan best zijn dat je jezelf teveel uitgeput hebt. Neem een rustdagje (heb je wel verdiend!) en kijk dan of het beter gaat.

Zo niet, probeer dan te ontdekken waar het aan ligt. Snap je de tekst niet? Snap je de methode van werken niet? Ben je te slordig of overhaast bezig?
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: blackout?help

ja denk dat ik maar rust neem.

ik snap de tekst gewoon niet.ik heb vragen in een boek zoals;

de nominal spanning van een gescheiden stroomketen mag niet groter zijn dan

a 230v

b 400v

c 500v

d 1000v

ik weet van deze toevallig het antwoord uit me hoofd.maar ik moet er bij zetten uit welke norm ik aan dat antwoord ben gekomen.

ik heb 11 boeken bij elkaar ongeveer een pak van 20cm!

en dan moet ik daar in gaan zoekn.

zo moeilijk is dat want de tekst is heel ingewikkeld net als het wetboek van strafrechten zeg maar,zo'n zinsopbouw is het.

en dan praten ze weer met verwijzingen naar andere normen.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: blackout?help

het probleem is ook dat ik vrij slecht ben in nederlands laat staan zulke ingewikkelde zinsopbouw.ik ben eigenlijk meer iemand van pure theorie wiskunde en elektro bijvoorbeeld.als ik nu op schema wil lopen met het vak voorschiften dan moet ik elke dag huiswerk maken maar dan heb ik geen tijd meer voor al die andere vakken.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: blackout?help

ik heb 11 boeken bij elkaar ongeveer een pak van 20cm!  

en dan moet ik daar in gaan zoekn.
Wil je ons vertellen dat iemand van je verwacht dat je dat allemaal uit je kop leert? Als jij zo logisch in elkaar steekt als je beweert, dan moet in heel die stapel voorschriften toch wel een systeem zitten dat je kan doorgronden? Een fatsoenlijk register met sleutelwoorden? Een logisch opgebouwde inhoudsopgave?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: blackout?help

Probeer het systeem te ontdekken in wat je moet weten. Zoek een logische indeling, en maak dan voor jezelf per onderdeel een korte samenvatting van de belangrijkste punten en waar het terug te vinden is in je boeken.

Schrijf alles op wat je niet snapt en stap daarmee naar een docent.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Reageer