Springen naar inhoud

Vastefasesynthese

• Log in om te kunnen reageren

Demon van Laplace

Demon van Laplace

• >25 berichten
  • 98 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 november 2004 - 15:19

Vorige week hebben we tijdens het practicum 4-(4-formylfenoxy)-butaanzuur aan aminomethylpolystyreen gehecht. Dit komt eigenlijk neer op de vorming van een amidebinding uit een amine en een carbonzuur. Echter aan het reactiemengsel werden er HOBt en DIC toegevoegd om het carbonzuur te activeren.

Nu is mijn vraag: kent er iemand het reactieschema van de activatie van het carbonzuur?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

JvG_CF

JvG_CF

• >25 berichten
  • 51 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 november 2004 - 20:16

De afkortingen zijn HOBT (=1-hydroxybenzotriazole) en DIC (=diisopropylcarbomide). Deze stoffen worden vaak gebruikt bij de vaste-fase synthese van peptiden. Ik weet er helaas te weinig van om de details uit te kunnen leggen, maar misschien kom je met deze link iets verder. (er staat een reactieschema die je vast wel kan gebruiken)

http://www.sigmaaldr...g_Reagents.html

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 november 2004 - 20:17

Je kunt in dit pdfje op pagina 20 en 21 de nodige reactiemechanismen vinden.

Overigens vind ik het erg vreemd dat er HOBt aan deze reactie werd toegevoegd. Met enkel DIC was het ook wel gelukt. Normaal gesproken wordt HOBt toegevoegd aan een peptide koppeling om racemisatie van de chirale aminozuren te onderdrukken. Omdat bij deze reactie racemisatie niet aan de orde is (geen chirale atomen naast de carbonyl van het zuur) was toevoeging van dit additief niet nodig. Als je de reactiemechanismen bekijkt zul je dat zien.

Demon van Laplace

Demon van Laplace

• >25 berichten
  • 98 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 november 2004 - 23:14

Allebei erg bedankt, jullie hebben me goed geholpen

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures