Springen naar inhoud

Haarverf

• Log in om te kunnen reageren

elizabeth_CF

elizabeth_CF

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 november 2004 - 21:39

hallo allemaal

ik ben zelf helemaal geen chemicus, ;) maar ben heel erg geintereseerd, in een recept ( presies) voor het maken van haarverf ,dus hoe je het presies maakt, l;eren jullie dat?? of iemand???

zou erg blij zijn als mij dit iemand van jullie knappe koppen Geplaatste afbeelding dit zou kunnen geven

mvg elizabeth.

Beryllium: titel even aangepast

Veranderd door Beryllium, 08 november 2004 - 08:24

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 november 2004 - 09:29

Het hangt er een beetje van af wat voor haarverf je in geinteresseerd bent. Het zelf maken van een bruikbare en veilige haarverf die niet uitwasbaar is is zonder cosmetisch lab eigenlijk niet te doen, met uitzondering van eenvoudige henna preparaten, eventueel aangevuld met andere plantmaterialen als indigo en walnootbast.

Uitwasbare haarverf is iets minder ingewikkeld, maar een goed houdbaar recept kan ik je ook niet geven. Ik vond een paar recepten die in feite uit niets anders bestonden dan een kleurstofconcentraat waarmee je door menging van een aantal kleuren de goede kleur kon mengen. Je hebt dan in feite een soort kleurspoeling.

Dan is er nog de mogelijkheid tot het maken van een haargel waar je geschikte kleurende pigmenten aan toevoegt. Dergelijke "verf" spoel of kam je er zo weer uit. Je kan bijvoorbeeld het haargel recept van De Hekserij gebruiken en hier dan cosmetische pigmenten (zelfde site) aan toevoegen. Het zal je wel wat experimenteren kosten.
β-Damascenon en maneschijn

Jantine_CF

Jantine_CF

• Chemieforum.nl erelid
  • 485 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 november 2004 - 15:59

Hmm weet je zeker dat je het zelf wil doen, straks loop je met pimpelpaars in je haar rond ;)

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 november 2004 - 16:46

er zijn mensen die dat mooi schijnen te vinden......dan is er natuurlijk altijd de oplossing om naar de gamma (of Praxis of bouwmarkt (ik maak geen reclame)) te gaan en een pot verf te kopen....is je haar meteen geverft!

(grapje)

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 08 november 2004 - 19:51

Gewoon waterstofperoxide geeft ook een duidelijk effect!

Maar ik denk dat ťchte haarverf (die ook wat langer blijft zitten) niet iets is wat je zů kan maken...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

elizabeth_CF

elizabeth_CF

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 november 2004 - 11:18

nou, mensen ,allemaal vast hartelijk bedankt voor de snelle reaktie,(ook voor de grappige) .
ben zelf 25 jaar in het kappersvak waarvan de laatste 10 zelfstandige ondernemer,en het leek me wat om eens in de verfchemie te duiken, dit,omdat ik hoorde dat een vertegenwoordiger iets vertelde over hun eigen merk haarverf die bij hun gemaakt werd, door een Laborant natuurlijk,en eigenlijk...ze proberen het gewoon te maken,,,op een veilige manier,en dit zette mij aan het denken van, waarom niet zelf een haarlijnverf maken,
maar goed, ben geen laborant of chemicus ,dus ben heel tevreden al met het eventueel maken van gel of spoeling, ga eens kijken bij de hekserij , (bedankt jan) mocht het lukken, stuur ik jou een spoelinkje op ( lol )

lieve groetjes voor jullie allemaal!
elizabeth

zephyrmerel

zephyrmerel

• >25 berichten
  • 35 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 november 2004 - 15:57

dit is geen verf maar misschien vind je dit ook leuk ;)

Haarspoeling

Neem...
15 gr gedroogde rozemarijn
Citroensap
500 ml heet water
Olijfolie
15 gr rozemarijn

Giet 500 ml heet water opp 15 gr rozemarijn. Laat het 15-20 minuten trekken. Zeef het mengsel. Voeg citroensap toe. Voeg olijfolie toe aan de spoeling, voor extra vochtinbrengend vermogen. Breng de spoeling na de shampoo en conditioner in. Masseer het op de hoofdhuid en laat het een ¬Ĺ uur intrekken. Spoel het dan uit.

zephyrmerel

zephyrmerel

• >25 berichten
  • 35 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 november 2004 - 16:18

dit is misscien ook wel een leuke link, ik heb er al een aantal dingen van gemaakt en het is heerlijk!
http://www.pioneerth...otoiltreat.html

Beryllium: tip: door "http://" voor het adres te zetten kan je de link meteen aanklikken. Of je zet het tussen en tags.

Veranderd door Beryllium, 11 november 2004 - 16:27

elizabeth_CF

elizabeth_CF

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 november 2004 - 15:17

heel erg bedankt voor de leuke site,daar ga ik echt eens voor zitten, veel op alternatief gebied zie ik, mooi

en ja zulke spoelinkjes zijn heerlijk,de natuurlijke middelen zijn het voedzaamste voor je haar,

ik vindt het soms zo moeilijk want je hebt op natuurlijke base zoveel aan te reiken,maar de klant wil nog steeds chemische behandelingen,
ik heb zelf bij de soragacedemie de cursus fytotherapie gedaan en als je dan ziet wat je allemaal kan doen met kruiden, voor het innerlijk en uiterlijk van de mens,gewoon te wauw!

in ieder geval nog vriendelijk bedankt

mvg. elizabeth

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 november 2004 - 14:20

ik vindt het soms zo moeilijk want je hebt op natuurlijke base zoveel aan te reiken,maar de klant wil nog steeds chemische behandelingen,

ALs het gaat om het kleuren van het haar heeft de natuur maar een paar middelen in huis. Je hebt dus geen alternatief dan door de mens gesynthetiseerde kleurmiddelen als je je haar wil kleuren in de meeste kleuren.

Overigens is zuiver natuurlijke henna net zo chemisch als de meest giftige zwarte haarverf. Die laatste is wel een stuk minder goed voor haar, huid en gezondheid.
β-Damascenon en maneschijn

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures