[forum] Huiswerk maken?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

[forum] Huiswerk maken?

Het valt mij op dat er af en toe vragen op dit forum worden gesteld die letterlijk uit het opgavenboek van school komen. Hele lijsten met reacties soms. Het lijkt mij niet de bedoeling, en ook niet echt leerzaam, dat leerlingen hun huiswerk door het forum laten maken zodat zij het enkel over hoeven te schrijven. Het lijkt mij beter om in dit soort (duidelijke) gevallen de antwoorden te beperken tot tips (met een enkel voorbeeld) of het uitleggen van de stof op een andere (je eigen) manier.

Of overdrijf ik?

Berichten: 159

Re: [forum] Huiswerk maken?

Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat mensen hun creativiteit moeten gebruiken wil nog niet zeggen dat navragan op een forum een creatieve oplossing is.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [forum] Huiswerk maken?

Nee, daar overdrijf je zeker niet mee. Wij van het team vinden dat namelijk ook niet de bedoeling en proberen dan ook in te grijpen door bijvoorbeeld te wijzen op de Algemene Regels en een slotje te plaatsen.

Maar jah... wij zijn ook mensen en daarom glipt er wel eens wat tussendoor natuurlijk. Soms is het ook moeilijk om een grens te trekken.

Als je een vraag tegenkomt die volgens jou puur een bak huiswerk-opgaven is en er is, wat jou betreft ten onrechte, geen reactie van een moderator of beheerder is het het beste om de post in kwestie aan te kaarten via de knop "report".
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [forum] Huiswerk maken?

Je reageert hierover op een moment dat een paar mensen het erg overdrijven en inderdaad gewoon meer dan complete opgaves overtikken. Er is natuurlijk een groot verschil tussen iets niet begrijpen, dan helpen wij, en je huiswerk door anderen laten doen, dat doen wij als even kan liever niet natuurlijk.

Dit staat ook min-of-meer in onze regels, maar mag wel duidelijker lees ik nu:

2.1. Het vragen om kant-en-klare (bediening) voorschriften of volledige uitleg willen hebben over een probleem ("Hoe doe ik dit?") is niet toegestaan - Chemieforum.nl is er om je te helpen bij specifieke problemen, maar niet voor complete voorschrift/uitleg - aanvragen.

Je hebt dus helemaal gelijk en zoals Beryllium al zei: "gebruik de report-knop" een reden geven erbij hoeft niet, dat zien wij wel (of niet)...

Berichten: 1.153

Re: [forum] Huiswerk maken?

Ik ben het eens met de het feit dat wij hier vaak worden geconfronteerd met een aparte manier van vragen stellen. Toen ik huiswerk en opdrachten moest maken was het de bedoeling dat ik dat zelf deed. Waarom kan men niet eerst zelf gaan zoeken, een voorbeeld wat is CE? Als je eerst zelf gewoon de term CE in toetst op google..krijg je een honderd duizend antwoorden.

Maar niet alleen de vraagstelling op de manier van mensen van Chemieforum maak mijn huiswerk irriteert mij, ook (en eigenlijk vooral) de manier waarop. IK MOET .... Zo stel je toch geen vraag als je hulp wilt? Of zoals vannacht die "vraag" over die radicalen....ik antwoord deze mensen niet.

Ik denk dat ik wat vaker de report knop ga gebruiken dan de reply knop.

groeten

Jeroen

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [forum] Huiswerk maken?

JeroenC schreef: Maar niet alleen de vraagstelling op de manier van mensen van Chemieforum maak mijn huiswerk irriteert mij, ook (en eigenlijk vooral) de manier waarop. IK MOET .... Zo stel je toch geen vraag als je hulp wilt? Of zoals vannacht die "vraag" over die radicalen....ik antwoord deze mensen niet.

Ik denk dat ik wat vaker de report knop ga gebruiken dan de reply knop.
Heb je helemaal gelijk in en wij als beheerteam zullen er ook eens wat aan gaan doen en ook strenger gaan letten op forumetiquette. Gebruik die report knop maar dan zullen wij ook eens wat harder gaan optreden.

Ik snap die mensen ook niet, er zijn hier zoveel mensen die het leuk vinden om te helpen, maar als je zo verschrikkelijk onbeleefd gaat doen dan is die lol er snel af en krijg je ook geen antwoorden.

Zij moeten misschien iets, maar wij beslist niet [!]

Gelukkig zijn er ook heel veel leden die wel weten hoe het hoort ;)

Berichten: 5

Re: [forum] Huiswerk maken?

Dat is idd wel erg overdreven zelf zit ik in 5 HAVO en alles staat altijd goed in je boek uitgelegd en anders krijg je wel aantekeningen van je docent...

Zo kom je er wel erg gemakkelijk vanaf, om hier je opdrachten te laten maken :)

Ook vind ik dat je dan alleen wat tips moet geven, niet alles uitleggen en antwoorden geven............ :)

Zij willen toch scheikunde leren dan moeten ze er ook wat voor doen....... Afbeelding

Doei,

:D Marieke :P

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [forum] Huiswerk maken?

Er staat nu een gepind topic in Huiswerk & Toetsen om iedereen te wijzen op de regels die we hanteren (klik).

Dit zou al een boel ergernis weg moeten nemen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 778

Re: [forum] Huiswerk maken?

Er staat nu een gepind topic in Huiswerk & Toetsen om iedereen te wijzen op de regels die we hanteren (klik).

Dit zou al een boel ergernis weg moeten nemen.
Wow goed hé :P

Als men het nu ook nog leest! :D

Zou dat zeker een boel ergenis weg moeten nemen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: [forum] Huiswerk maken?

Wow goed hé

Als men het nu ook nog leest!

Zou dat zeker een boel ergenis weg moeten nemen.
elbert je moet wel een beetje vertrouwen in onze leden hebben hé :P

maar goed af en toe kom je wel eens wat tegen waar van je dit het tegendeel bewijst :D

MvG Ron

Reageer