Scheikunde stof op internet te vinden?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Scheikunde stof op internet te vinden?

Hallo, van mij wordt binnenkort verwacht dat ik bepaalde onderdelen van scheikunde beheers. Nu ben ik niet erg te spreken over het boek van mij waarin alle stof staat 'uitgelegd'. Daarnaast is vragen aan iemand anders nu, heel jammer genoeg, niet meer mogelijk. Zou iemand een website weten waar veel informatie op staat (desnoods in het engels) over één of meerdere van de volgende onderwerpen?:

Zuren & Basen

Koolstofverbindingen

Redoxreacties

Chromatografie

Elektrolyse

Elektrochemische cellen

Opofferingsmetalen

Bij voorbaat dank,

bl00k

Berichten: 124

Re: Scheikunde stof op internet te vinden?

Dit is zo'n beetje een compleet boek. Als je met alle onderwerpen moeite hebt, zou ik adviseren om een ander schoolboek aan te schaffen.

Vraag eens aan mensen van andere scholen welke boeken zij gebruiken en of je die eens mag inkijken. Het kan best zijn dat een andere manier van omschrijven voor jouw al veel scheelt.

Kijk ook eens rond bij gianotten.

Re: Scheikunde stof op internet te vinden?

De onderwerpen uit de scheikunde die BlOOk noemt leer je niet zomaar!

Scheikunde is een typisch opbouwvak dat systematisch gedoceerd moet worden. Daar is een scheikundeleraar voor nodig die scheikunde gestudeerd heeft en daar is een praktikum voor nodig om te experimenteren. Met alleen maar leren uit een boekje kom je er niet. H. Zeilmaker

Re: Scheikunde stof op internet te vinden?

Anonymous schreef:De onderwerpen uit de scheikunde die BlOOk noemt leer je niet zomaar!

Scheikunde is een typisch opbouwvak dat systematisch gedoceerd moet worden. Daar is een scheikundeleraar voor nodig die scheikunde gestudeerd heeft en daar is een praktikum voor nodig om te experimenteren. Met alleen maar leren uit een boekje kom je er niet.                      H. Zeilmaker
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik zit dan ook in 6vwo en krijg 4 scheikunde lessen per week. Ware het niet dat 3 van deze lessen erg onder de maat zijn en over het algemeen gewoon heel onduidelijk. Bij de andere vakken kan ik vrijwel altijd terugvallen op de boeken als de docent het mij niet duidelijk maakt. Maar bij scheikunde is het boek eveneens niet overzichtelijk.

Maar ik heb dus al (enige) kennis van deze onderwerpen, maw de basis is er. Nu moet ik mezelf alleen nog klaarstomen voor de examens in mei 2006 :roll: . Het leek mij wel een goed idee om buiten school om iets over scheikunde te gaan leren aangezien ik scheikunde eigenlijk best interessant vind, de manier waarop ze het op school geven is echter niet altijd even boeiend.

Maar nogmaals, je hebt volledig gelijk.

Berichten: 3

Re: Scheikunde stof op internet te vinden?

Oke, dit bericht hierboven is dus van mij.

Reageer