Springen naar inhoud

verschil tussen mens en dier

• Log in om te kunnen reageren

B.A.W.

B.A.W.

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2005 - 18:26

Hallo foumbezoekers,
Wat denken jullie, is er een verschil tussen mens en dier, en zo ja in hoeverre..Staat er een kloof tussen mens en dier ?
Ik denk dat het voronaamste verschil is dat mensen meer dan alleen basisbehoeften proberen te bevredigen. En dit spreken zij ook uit aan elkaar. De communicatie gaat dieper. Meer psychologischer. Ik ben benieuwd naar jullie mening.........

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 31 oktober 2005 - 18:38

Het dier leeft "gelukkiger" dan de mens, het dier denkt niet zo veel na over onzinnige dingen als geld en bezit.

• Gast

Geplaatst op 31 oktober 2005 - 21:13

-Dieren kennen de regels van de natuur, mensen niet (ze misbruiken de natuur).
-Communicatie tussen mensen is veel sterker.
-Mensen dragen kleren dieren niet :roll:
-Zelfde diersoorten moorden elkaar niet, mensen wel.
-We hebben sterkere emoties.
-Meeste dieren hebben een aangeboren instinct, mensen niet.
-Zonder moderne technologie zijn de meeste dieren sterker.

Jego

Jego

• >25 berichten
  • 56 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2005 - 10:10

Enne...wanneer ken je de regels van de natuur? De enigste regels die ik zie als ik ga wandelen in het bos is "bospad vrijhouden" en "honden aangelijnd" en die zijn niet van de natuur.

Nou, dat is in Den Haag niet af te zien.

-Mensen dragen kleren dieren niet :roll:  

Een bezoek aan het circus zal je versteld doen staan.

Inderdaad, wij zijn beschaaft, wij hebben oorlog.

Hoezo dat?

Waarop baseer je dit?

Nou, of ik nu een gsm heb of niet, als ik op een mier trap overleeft ie het niet hoor. :P

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
  • 1168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2005 - 11:04

-Mensen dragen kleren dieren niet :lol:  

Zweistein, je hebt eens beweerd dat je 'wetenschap" studeert. Volgens jou is koran=wetenschap. Je lijkt mij dan ook een echte Taliban.

Verdiep je eens in biologie en bestudeer de geweldige communicatie tussen sommige diersoorten bv tussen walvissen onderling en olifanten onderling en vele, vele andere.
Iedere diersoort heeft een "vacht" die in zijn leefomgeving past.
Ook bv ezels, apen,varkens en honden kunnen zeer blij, boos of depressief zijn.
Wel eens gelezen hoe een nieuwe mannetjes leeuw de jongen van de ander verslindt?
etc etc etc etc......................
Andere diersoorten dan de mens hebben ook hulpmiddelen ontwikkeld, die bij de soort passen.

Mensen geen aangeboren instinct? Kom nou kerel, heb jij geen instincten?

Sommige mensen die 'wetenschap' studeren zouden weleens garnalenhersens kunnen hebben.

Chriis

Chriis

• >250 berichten
  • 664 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2005 - 11:21

Het strijden voor dominatie zien we bij alle dieren terug, dieren moorden iig wel andere soorten, en chimpansees vermoorden wel degelijk hun soortgenoten:

The basic observation has been well understood: under certain circumstances, chimpanzee males will kill members of neighboring groups. This occurs most commonly when the victims are caught alone, and repeated instances have in at least one case basically wiped out the males in a targeted group (at Gombe). The new observations at Kibale just add to this record, with Wrangham noting that 49 killings have been documented to date, with two-thirds "either directly seen...or inferred from clear evidence such as chimps prancing around a brutalized corpse." - Killer chimpanzees and human warfare - http://johnhawks.net...nzees_2005.html

Michel

Michel

• >250 berichten
  • 261 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2005 - 11:35

De mens heeft als extra mogelijkheid "het denkvermogen"

Voor de rest vind je alle eigenschappen van de dieren ook in de mensen.

Jego

Jego

• >25 berichten
  • 56 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2005 - 11:45

wij mensen hebben "weapons of mass destruction", en de Taliban ja.

Michel

Michel

• >250 berichten
  • 261 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2005 - 12:31

Micheltje toch! Lief domkopje, ken je niet eens de betekenis van het woordje Taliban?

We hebben de letterlijke betekenis

en we hebben de toegevoegde emotionele betekenis.

Zo worden onschuldige woorden toch heel lelijk.

Uiteindelijk is het beter om elkaar niet bepaalde subjectieve waarde toe te kennen.

En ja ik maak ook wel eens een schrijf vout, wie niet........

En ik ben zeker niet dom !

Chriis

Chriis

• >250 berichten
  • 664 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2005 - 12:41

Voor de rest vind je alle eigenschappen van de dieren ook in de mensen.

Deep thinkers - The more we study dolphins, the brighter they turn out to be:
At the Institute for Marine Mammal Studies in Mississippi, Kelly the dolphin has built up quite a reputation. All the dolphins at the institute are trained to hold onto any litter that falls into their pools until they see a trainer, when they can trade the litter for fish. In this way, the dolphins help to keep their pools clean.
Kelly has taken this task one step further. When people drop paper into the water she hides it under a rock at the bottom of the pool. The next time a trainer passes, she goes down to the rock and tears off a piece of paper to give to the trainer. After a fish reward, she goes back down, tears off another piece of paper, gets another fish, and so on. This behaviour is interesting because it shows that Kelly has a sense of the future and delays gratification. She has realised that a big piece of paper gets the same reward as a small piece and so delivers only small pieces to keep the extra food coming. She has, in effect, trained the humans.
Her cunning has not stopped there. One day, when a gull flew into her pool, she grabbed it, waited for the trainers and then gave it to them. It was a large bird and so the trainers gave her lots of fish. This seemed to give Kelly a new idea. The next time she was fed, instead of eating the last fish, she took it to the bottom of the pool and hid it under the rock where she had been hiding the paper. When no trainers were present, she brought the fish to the surface and used it to lure the gulls, which she would catch to get even more fish. After mastering this lucrative strategy, she taught her calf, who taught other calves, and so gull-baiting has become a hot game among the dolphins. (...)

Generally though, larger mammals tend to have larger brains, and so a more accurate estimate of brain power comes from the ratio of brain size to body size - the "encephalisation quotient" (EQ). While river dolphins have an EQ of 1.5, some dolphins have EQs that are more than double those of our closest relatives: gorillas have 1.76, chimpanzees 2.48, bottlenose dolphins 5.6. The bottlenose's EQ is surpassed only by a human's, which measures 7.4 (Australopithecines - hominids that lived around 4m years ago - fall within the dolphin range: 3.25-4.72). - http://www.guardian....,989714,00.html

Just how smart are dolphins? - http://www.bbc.co.uk...9feature1.shtml

• Gast

Geplaatst op 01 november 2005 - 12:50

mensen dieren planten zijn allemaal dezelfde
we verschillen van elkander op kleine details; zoals het hebben van meer hersenen e.d.
voor de rest zijn we allemaal levende wezens die geboren worden om ons voor te planten en dan te sterven
je moet de mens niet zien als een uniek iets; wij soorten worden slechts van elkaar gescheiden door details.
als je de zaak vanaf een hoger level bekijkt tenminste, in de wereld waarin wij leven zouden we dat niet direct durven zeggen

Jego

Jego

• >25 berichten
  • 56 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2005 - 13:02

Toch fascinerend dat ongeveer 99% van het menselijk DNA in het X chromosoom overeenkomt met dat van chimpansees. Desalnietemin zijn er grote verschillen. Een interessant Science-artikel hierover[/u]

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
  • 1168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2005 - 13:22

[quote name='"Michel"][quote=de grijze muis]Micheltje toch! Lief domkopje' date=' ken je niet eens de betekenis van het woordje Taliban?[/quote']
We hebben de letterlijke betekenis
en we hebben de toegevoegde emotionele betekenis.
Zo worden onschuldige woorden toch heel lelijk.
quote]

Ik gebruik nooit emoticons. Kennelijk had ik die nu toch moeten gebruiken, anders begrijp jij mij niet. :roll:
Maar ik ben heel blij dat je nu de letterlijke betekenis van het woordje 'taliban' hebt geleerd. :P

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
  • 1168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2005 - 13:39

.

Wat verschrikkelijk Homo- centrisch en elitair gedacht.
"Denkvermogen', waarom zouden walvissen niet kunnen denken of olifanten?( Of een garnaal met mensenhersens :lol: )
Misschien hebben bv olifanten en dolfijnen een aanzienlijk beter "denkvermogen" dan de mens, immers zij ontwikkelen geen massavernietigingswapens en hebben geen Harun Yahaya voortgebracht.
Het feit dat de mensheid dat wel heeft, getuigt niet van een -superieur - "denkvermogen".

Jego

Jego

• >25 berichten
  • 56 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2005 - 13:53

Misschien hebben bv olifanten en dolfijnen een aanzienlijk beter "denkvermogen" dan de mens, immers zij ontwikkelen geen massavernietigingswapens en hebben geen Harun Yahaya voortgebracht.

Off-topic: tjsa, zo zeg ik ook altijd: het bestaan van de mens is HET argument TEGEN intelligent design.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures