Springen naar inhoud

opdracht

• Log in om te kunnen reageren

NonBlondy

NonBlondy

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 november 2004 - 19:32

Een vriend van mij had een opdracht.. Ik kwam op een heel ander antwoord dan hem ( en nu komen we er beide niet meer uit) mijn vraag is dan ook hoe jullie dit zouden oplossen.. (ik hoef er geen linkje bij te posten sorry).

de opdracht:
Een melkpoederfabrikant levert melkpoeder in glazen potten, afgesloten met een luchtdichte deksel. De potten worden gevuld met 600 g e melkpoeder.
De vulmachine heeft een variatiecoŽfficiŽnt van 2,5% en een capaciteit van ca. 800 per uur.
De potten zelf (met deksel) voldoen aan de eisen van de e-voorverpakkingen en wegen 120 g met een standaardafwijking van 4 g.
De gevulde potten worden per 40 in een doos verpakt (5 bij 4 breed en 2 hoog)

1)Maakt hij gebruik van destructief onderzoek of niet, op grond waarvan? Wat voor steekproef neemt hij? en wat meet hij na en wat is dan het afkeurcriterium?
2)0p welke waarde moet de vulmachine afgesteld worden om een kans van 1% of kleiner te hebben dat de warenwetcontroleur de partij afkeurt?

thnx

Veranderd door NonBlondy, 29 november 2004 - 20:38

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 29 november 2004 - 20:10

Ik vind dit niet zo heel chemisch, maar statistisch weer wel interessant(er)..

Verplaatst

*_gast_Haitel_*

• Gast

Geplaatst op 27 januari 2006 - 17:52

Als de warenwetcontroleur de partij af zou keuren dan denk ik dat het pas gebeurd vůůr het verpakken. Als die gast er dan een paar uit de populatie zou pakken dan heeft ie zelf een mooie steekproef te pakken.

Voor de rest zou ik het niet weten....best wel zeikvragen vind ik

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 januari 2006 - 18:42

@ Haitel: Ik denk dat de opdracht (het is nu een jaar later) inmiddels wel is gemaakt hoor!
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 januari 2006 - 21:14

Yep, de melkpoederpartij is inmiddels door baby's verslonden, en de warenwetcontroleur is helaas overleden :)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures