Springen naar inhoud

microtubuli

• Log in om te kunnen reageren

Angel08

Angel08

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2004 - 11:02

Hey mensen weten jullie misschien wat anti tubulie en muize- anti tubuline betekent??????????

Alvast bedankt
groetjes Angela :oops:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 01 december 2004 - 11:33

Hoi Angela, welkom op Chemieforum.nl!

Wat ik zo snel op google zag was het iets met anti-lichaampjes, maar daar weet ik echt helemaal niks over dus kan je beter zelf even kijken. Zie hier!

Succes!

joepiedepoepie

joepiedepoepie

• >250 berichten
  • 311 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2004 - 16:30

heel toevallig ben ik met een paper bezig over cell gedrag op polymere substraten, dus ik heb het boek voor mij:

Tubulin: A family of globular cytoskeletal proteins that polymerize to form microtubes.

H. Lodish et. al., 'Molecular Cell Biology', W.H. Freeman and Company, 4th edition, ISBN 0-7167-3136-3

Het zijn dus niks anders dan bouwsteentjes om buisjes uit cellen te laten groeien.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 december 2004 - 19:09

tubuline is een eiwit waarvan in een cel lange draden kunnen worden gemaakt. Deze lange draden heten in het Engels microtubules en worden gebruikt voor aktief transport van eiwitten van hot naar her. De draden die zichtbaar zijn op microscoopfoto's van een celdeling zijn microtubules.

Die anti weet ik niet zeker, maar dat klinkt als een antistof die door het afweersysteem van een muis wordt gemaakt als tubuline als lichaamsvreemde stof wordt aangeboden.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures