microtubuli

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

microtubuli

Hey mensen weten jullie misschien wat anti tubulie en muize- anti tubuline betekent??????????

Alvast bedankt

groetjes Angela :oops:

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: microtubuli

Hoi Angela, welkom op Chemieforum.nl!

Wat ik zo snel op google zag was het iets met anti-lichaampjes, maar daar weet ik echt helemaal niks over dus kan je beter zelf even kijken. Zie hier!

Succes!

Berichten: 311

Re: microtubuli

heel toevallig ben ik met een paper bezig over cell gedrag op polymere substraten, dus ik heb het boek voor mij:

Tubulin: A family of globular cytoskeletal proteins that polymerize to form microtubes.

H. Lodish et. al., 'Molecular Cell Biology', W.H. Freeman and Company, 4th edition, ISBN 0-7167-3136-3

Het zijn dus niks anders dan bouwsteentjes om buisjes uit cellen te laten groeien.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: microtubuli

tubuline is een eiwit waarvan in een cel lange draden kunnen worden gemaakt. Deze lange draden heten in het Engels microtubules en worden gebruikt voor aktief transport van eiwitten van hot naar her. De draden die zichtbaar zijn op microscoopfoto's van een celdeling zijn microtubules.

Die anti weet ik niet zeker, maar dat klinkt als een antistof die door het afweersysteem van een muis wordt gemaakt als tubuline als lichaamsvreemde stof wordt aangeboden.

Reageer