Springen naar inhoud

[scheikunde] zware metalen

• Log in om te kunnen reageren

zjordy_CF

zjordy_CF

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2004 - 20:30

Ik heb een vraagje namelijk:

wat zijn de eigenschappen van zware metalen

bij google kreeg ik allerlei andere dingen behalve wat ik zocht en toen ik het hier opzocht kreeg ik ook nix

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 01 december 2004 - 20:35

Je wilt weten waarom een metaal een zwaar metaal is of waarom niet ???

Zware metalen zijn alle metalen met dichtheid groter dan 5 g/cm3.

zjordy_CF

zjordy_CF

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2004 - 20:37

nee eigenlijk nie ik moet weten wat de eigenschappen zijn maar da kank denk ook wel gebruiken :oops: in ieder geval bedankt

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 01 december 2004 - 20:56

Eh... "zware metalen" is een classificatie van een hele groep elementen, zoals Jorim al zei... dus je kan niets zeggen over "de" eigenschappen van zware metalen in het algemeen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 december 2004 - 22:10

Met zware metalen wordt (naast het soortelijk gewicht) ook wel bedoeld dat deze metalen schadelijk zijn voor mens en milieu. Voor een groot deel zijn dit metalen uit het zgn d-blok van het peridiek systeem (het blok van titaan tot kwik). Verder kan je de metalen uit het onderste deel van het p-blok er ook toe rekenen. Typisch aan deze metalen is dat ze een diversiteit aan reactiviteit hebben (nucleofiel, electrofiel, base, zuur etc). Door deze diversiteit kunnen ze een hoop ellende in biochemische processen veroorzaken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures