Springen naar inhoud

Ben jij KNCV-lid?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Poll: Ben jij lid van de KNCV? (0 gebruiker(s) hebben cast gestemd)

Ben jij lid van de KNCV?

1. Ja, natuurlijk! (28 stemmen [27.18%])

Percentage van stemmen: 27.18%

2. Ja, en zo ben ik ook op dit forum gekomen (3 stemmen [2.91%])

Percentage van stemmen: 2.91%

3. Ik heb alleen een abonnement op het C2W (1 stemmen [0.97%])

Percentage van stemmen: 0.97%

4. Vroeger wel, maar nu niet meer (9 stemmen [8.74%])

Percentage van stemmen: 8.74%

5. Nee, maar ik wil het wel worden (13 stemmen [12.62%])

Percentage van stemmen: 12.62%

6. Nee, want ik ben geen chemicus (17 stemmen [16.50%])

Percentage van stemmen: 16.50%

7. Nee, want... (32 stemmen [31.07%])

Percentage van stemmen: 31.07%

Stem

Danièle

Danièle

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 december 2004 - 16:48

De KNCV is dé vakvereniging voor chemici, procestechnologen en life scientists, oftewel een belangrijk deel van de forumleden. De vereniging heeft veel te bieden, zoals het vakblad C2W, arbeidsmarktservices, congressen over allerlei onderwerpen en andere leuke activiteiten.

Met zo'n grote groep chemici en chemie-geïnteresseerden bij elkaar, is het voor ons natuurlijk reuze interessant om te weten hoeveel van jullie lid van ons zijn. En zo nee, waarom niet?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 02 december 2004 - 16:59

Gelijk 'Ja natuurlijk!' gestemd, maar dat is een beetje flauw, maar klopt wel. Ik ben (tijdelijk gratis als student) lid geworden nadat we benadert waren voor een samenwerking met de KNCV en het artikel in C2W.

Vanuit school werd er op geen enkele wijze aandacht besteed aan de KNCV (lidmaatschap) en wat ze doen. Ik heb zelf ook nog geen ervaringen met wat ze doen, maar vindt het C2W in ieder geval leuk om doorheen te bladeren...

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 02 december 2004 - 19:49

Ja, ik ben lid van de KNCV; als sinds mijn eerste studiejaar waarin de KNCV de mogelijkheid bood om gratis lid te worden.

Ik ben het nog steeds... of ik het zal blijven hangt af van wat de uiteindelijke contributie gaat worden, zeg ik er eerlijk bij.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 december 2004 - 08:20

Ik miste het antwoord "ja" (zonder natuurlijk). Leuk zo'n lidmaatschap, maar 100 euro per jaar blijft toch duur voor het tweewekelijkse c2w-blaadje.

Veranderd door DrQuico, 03 december 2004 - 08:20

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 december 2004 - 08:36

Ik miste het antwoord "ja" (zonder natuurlijk). Leuk zo'n lidmaatschap, maar 100 euro per jaar blijft toch duur voor het tweewekelijkse c2w-blaadje.

Ugh. Dat is steeds vaker de manier waarop mensen naar het lidmaatschap kijken: wat zit er voor mij in. Natuurlijk is er het blad, maar dat is maar een miniem onderdeel. De KNCV organiseert bijeenkomsten voor allerlei groepen (sollicitatiecursussen, excursies, etc) en, het allerbelangrijkste is niet direct voelbaar: ze behartigt de belangen van alle chemici. Toegegeven: ze behartigt dus ook de belangen van niet-leden... maar er is wel geld voor nodig om in de politiek zichtbaar te blijven, dus als iedereen denkt laat anderen het maar dragen dan gaat het niet meer....

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 december 2004 - 09:15

ik hebnee, want gestemd. Ik heb nog niet de behoefte om lid te worden. Dit komt omdat ik er zelf nog geen waarde aanhecht om lid te zijn. Ik zou wel eens wat meer willen weten wat ze mij te bieden hebben als ik lid wordt. Voor alleen het blad C2W wordt ik geen lid. Het is vast wel een goede vereniging maar ik voel er nog niets voor om lid te worden.

maar goed wie weet kan iemand mij nog overtuigen :oops:

MvG Ron

Gideon

Gideon

• Chemiefoum.nl erelid
  • 337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 december 2004 - 09:44

:oops: Nee, maar ik ben het wel geweest.

Ik ben geen chemicus en veel onderwerpen interesseren mij niet.
De biochemische tak vindt ik wel interessant, maar dr staat zo weinig in C2W wat dat betreft helaas. De bijeenkomsten ed. heb ik geen behoefte aan, k heb al genoeg meetings, symposia, dus ook bij dat kom ik al volledig aan mijn trekken

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 december 2004 - 11:00

Ik ben geen chemicus en veel onderwerpen interesseren mij niet.
De biochemische tak vindt ik wel interessant, maar dr staat zo weinig in C2W wat dat betreft helaas. De bijeenkomsten ed. heb ik geen behoefte aan, k heb al genoeg meetings, symposia, dus ook bij dat kom ik al volledig aan mijn trekken

Nou dit geldt dus ook voor mij, nu weet ik het zeker dat ik geen lid ga worden :oops:
Er staat vast ook weinig over voro de medische analist.

MvG Ron

joepiedepoepie

joepiedepoepie

• >250 berichten
  • 311 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 december 2004 - 15:07

Ik ben ook een tijd als student lid geweest van de KNCV (ook gratis). Maar dat bracht mij niks extra's. Alleen oud papier.

Mart van DJOE

Mart van DJOE

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 december 2004 - 19:56

Tegenwoordig bevat het C2W tegenwoordig voornamelijk Biochemische onderwerpen... [!]

Op zich een leuk blad, maar het meeste ervan gaat mijn pet te boven. De rest heb ik meestal al ergens op de faculteit gehoord of online gelezen...

osmose

osmose

• >100 berichten
  • 130 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 december 2004 - 12:33

Ja, ik ben lid. In het 2de leerjaar van mijn opleiding kreeg ik als aanbieding een jaar lang gratis lid te worden. Naderhand heb ik dit verlengt.
Het C2W vind ik een erg interessant vakblad.

michiel11_CF

michiel11_CF

• >25 berichten
  • 27 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 januari 2005 - 23:02

Nee want, ik wist niet dat dit bestond :D
Ik heb er nog nooit iets op school over gehoord. Het tijdschrift ken ik wel (een heel klein beetje) deze heb ik bij Het Instrument gehad en deze komt ook langs op mijn stage adres.
Maar €100,- vindt ik wel erg veel geld om lid te worden, zeker voor een studentje. :P

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 januari 2005 - 00:53

Als student is het heel goedkoop (gratis?) hoor. Naarmate je gaat werken ed ga je langzaamaan steeds meer betalen.

Naar draagkracht dus. Eigenlijk best eerlijk.

Als je daarnaast nog lid wordt van bepaalde secties binnen de KNCV gaat het wel iets extra kosten.

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 november 2005 - 17:19

Uiteraard, heb zelfs nog als post-doc gewerkt onder een oud-voorzitter (Ernst Sudholter)....

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures