Peter de Vries in de politiek

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 96

Peter de Vries in de politiek

uw mening graag 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 85

Re: Peter de Vries in de politiek

Zojuist heb ik zijn programma gelezen en ik moet zeggen dat ik me wel kan vinden in een aantal punten, zoals: sociale dienstplicht jongeren, afschaffing subsidie religieus onderwijs -i.v.m scheiding kerk en onderwijs-, teruggeven kwartje van Kok en het republikeinse hoogstandje: de koningin buiten de regering stellen :wink:

Mijn eerste indruk is dat het een degelijke partij is met een man die ik altijd al waardeerde om zijn gezonde verstand, maar of hij dit als politicus ook kan waarmaken is afwachten.

http://www.prdv.nl/mediamanager/prdv_boekje_def.pdf

Berichten: 160

Re: Peter de Vries in de politiek

Peter is heel wel in staat om populaire dingen te onderzoeken en hij weet wat er bij grote aantallen mensen leeft. Is hij echter ook geschikt om dieper in te gaan op gezondheidzorgzaken, (Buiten gillen dat er meer geld nodig is en dat het slecht is gesteld met de gezondheidzorg.) op het gebied van sociale zekerheid, (Buiten gillen dat uitkeringstrekers maar minder moeten krijgen en iedereen gewoon op 65 met pensioen moet kunnen gaan.), Verkeer, veiligheid, enz. enz. De populaire dingen weten we nu wel. Nu nog de dingen waar niet veel aandacht voor is geweest de laatste jaren of waar zacht aan geheelmeesterd is wegens niet populair.

Ik wil graag politici in de politiek en verslaggevers in de verslaglegging en acteurs in films, en columnisten in de krant. m.a.w. schoenmaker, houdt je bij je leest.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Peter de Vries in de politiek

Eerlijk gezegd denk ik dat hij niet veel kan waarmaken. Natuurlijk wil hij het kwartje van kok afschaffen, maar bijna elke partij heeft dat tijdens de afgelopen verkiezingen geroepen. Inmiddels zijn we al bijna drie jaar verder en nog steeds zitten we ermee. Simpelweg omdat voor afschaffing van dat kwartje een vervangend inkomen moet komen voor de regering. Hetzelfde geldt voor andere punten. Iedereen vindt dat er meer geld voor de gezondheidszorg en het onderwijs moet komen, maar toch wordt er op bezuinigd. Simpel omdat waar geen geld is geen oplossing komt.

PRDV zal dus waarschijnlijk veel roepen maar weinig uitvoeren.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Peter de Vries in de politiek

LPF, Wilders, PRDV...... Als ze aan onze onderbuikgevoelens appelleren (kwartje van Kok) komen ze een heel eind verder in de polls, als ze een week geen onderbuikgevoelens hebben kunnen oproepen, dalen ze in de polls. Ik denk dat we met zijn allen niet gebaat zijn bij dit soort ad-hoc jojopolitiek.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 85

Re: Peter de Vries in de politiek

Ard schreef:Peter is heel wel in staat om populaire dingen te onderzoeken en hij weet wat er bij grote aantallen mensen leeft. Is hij echter ook geschikt om dieper in te gaan op gezondheidzorgzaken, (Buiten gillen dat er meer geld nodig is en dat het slecht is gesteld met de gezondheidzorg.) op het gebied van sociale zekerheid, (Buiten gillen dat uitkeringstrekers maar minder moeten krijgen en iedereen gewoon op 65 met pensioen moet kunnen gaan.), Verkeer, veiligheid, enz. enz. De populaire dingen weten we nu wel. Nu nog de dingen waar niet veel aandacht voor is geweest de laatste jaren of waar zacht aan geheelmeesterd is wegens niet populair.

Ik wil graag politici in de politiek en verslaggevers in de verslaglegging en acteurs in films, en columnisten in de krant. m.a.w. schoenmaker, houdt je bij je leest.


In de Renaissance noemde ze zo iemand ook wel een homo universalis :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Peter de Vries in de politiek

Populistisch geleuter, net als Fortuyn. Werkt best als het gaat om zieltjes winnen, maar achteraf zal hij zich toch moeten bewijzen.

Ziet iedere nederlander als potentiele misdadiger.

Ik zit niet te wachten op zulke types.

Berichten: 128

Re: Peter de Vries in de politiek

Hij lijkt me iig eerlijk en is recht voor de raap.

In tegenstelling tot de legale mafia die nu de scepter zwaait.

En daar bedoel ik het hele hypocriete spectrum van links tot rechts mee.

De vries, van mij mag hij winnen, net als Wilders, is me om het even.

Eens kijken of het wat oplevert, slechter kan het nooit worden.

DV maakt echter al geen sterk punt, aan de ene kant een sociale dienstplicht voor ALLE jongeren, Prima prima!

Maarrrr aan de andere kant legaliseren softdrugs....??

Eerst lekker met z'n allen aan de **** en vervolgens verwachten we maatschappelijke toewijding van die zelfde lamlullen.

Ja neeeeen , legaliseren want dan haal je het uit het criminele circuit.

Alsof de dealer dan een respectabel spruitjeskweker wordt of zich aanmeldt voor vrijwilligerswerk in de zorg.

Gedogen is je principes laten varen, had ik niet van DV verwacht.

Maar we zien wel hehehheheh.

Berichten: 96

Re: Peter de Vries in de politiek

ik weet het ook niet hoor.Ik zie graag mensen die verstand van politiek hebben.hoewel hij een paar goede punten heeft en recht voor ze raap is,onderschat hij volgens mij wat goed politiek bedrijven is.Ik denk dat als hij in de kamer komt te zitten hij hard onderuit gaat.Ik stem in iedergeval niet op hem

Berichten: 160

Re: Peter de Vries in de politiek

Zoals ik hier de stemming voel zal de Homo Universalis De Vries niet veel stemmen krijgen van ons. Wel op een paar punten, maar niet op het gehele program.

Berichten: 385

Re: Peter de Vries in de politiek

Na zijn programma gelezen te hebben kom ik tot de conclusie dat er geen impopulaire maatregelen in staan.

Niet op stemmen dus

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Peter de Vries in de politiek

Handsome Bill schreef:Maarrrr aan de andere kant legaliseren softdrugs....??

Eerst lekker met z'n allen aan de **** en vervolgens verwachten we maatschappelijke toewijding van die zelfde lamlullen.
Je hebt werkelijk geen flauw benuw waar je het over hebt.

Ik gebruik al ruim 25 jaar softdrugs en functioneer prima in de maatschappij.

Bovendien vergeet je kennelijk dat een heleboel van de softdrugsdealers al niet echt een criminele inslag hebben. De grote criminelen bedenken inderdaad wel weer wat anders. Wat mij betreft mogen ze alle drugs legaliseren zodat de politie zich op andere dingen kan concentreren. Vergeet ook niet dat alcohol ook een harddrug is die al jaren gelegaliseerd is en die veel slachtoffers eist.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Peter de Vries in de politiek

Het legaliseren van softdrugs (wiet) is een goede manier om de onduidelijke regelgeving aan te pakken. Persoonlijk ben ik ook wel voor een legalisering. De burgermeester van Maastricht heeft me hier toch wel van weten te overtuigen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Peter de Vries in de politiek

Softdrugs is niets mis mee, zolang je het maar niet verkoopt aan mensen die niet weten wat ze doen (lees: minderjarigen). Ik ken genoeg voorbeeldige hoogopgeleide mensen die het ook gebruiken. En die zijn echt niet slap of crimineel.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 385

Re: Peter de Vries in de politiek

Het legaliseren van softdrugs (wiet) zie ik als bijzaken.

Of dat er tegenwoorig nog van softdrugs gesproken kan worden betwijfel ik gezien de hoge THC-concentraties in nederwiet.

Zie het als een goede onderhandelings positie in de EU omdat veel landen mordicus tegen zijn. In de trand van wij stoppen met legaliseren als Frankrijk wat aan zijn aanspraak op de Europese landbouwsubsidies gaat doen.

Legalisering softdrugs waar gaat dat nu over ?

Heb het lef om taboes te doorbreken en kom met met impopulaire maatregelen als bv de afschaffing hypotheekaftrek, verhoging pensioenleeftijd voor bureau ambtenaren, extra belastingen om de komende energie crisis te verzachten, verhoging salaris ministers (if you pay peanuts you get monkey's), verbod op huwelijk met een analfabete of semi analfabete buitenlandse man of vrouw, steriliseren geestelijk gehandicapten, woekeraars als postorder bedrijven strafbaar stellen, artikel 1 aan de kaak stellen, sigaretten accijns verlagen (rokers zijn over het algemeen armer), verzorgingstehuizen naar lage lonen landen promoten, vermogende mensen moeten na de WW recht hebben op bijstand, etc.

Reageer