sateliet verbinding met vertraging op tv

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 224

sateliet verbinding met vertraging op tv

hallo ik weet dat de titel een beetje ongelukkig is gekozen,

maar weet zo snel geen betere te bedenken.

mijn vraag is als volgt;

als je bijv, naar een nieuwsuitzending kijk waarbij bijv; de journalist in een nederlandse studio rechtstreeks vragen stelt aan een nederlandse journalist in amerika.

dan zie je nadat de nederlandse vraag is gesteld , er enige tijd(secondes) erover heen gaat voordat de persoon in amerika de vraag hoort.nadat hij de vraag heeft gehoort geeft hij antwoord, maar dit antwoord krijgen we wel gelijk binnen zonder vertraging. hoe kan dat? :wink:

is mijn vraag duidelijk,helder genoeg? :roll: :P

groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Berichten: 664

Re: sateliet verbinding met vertraging op tv

Als je nu eens redeneert vanuit de persoon in Amerika?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: sateliet verbinding met vertraging op tv

Eigenlijk ontstaat er in beide richtingen een vertraging, jij zegt iets, de amerikaan ziet dit niet onmiddelijk, pas als het beeld daar is hoort hij de vraag, dus de amerikaan ziet eigelijk geen vertraging. Omdat er wel degelijk een vertraging is die wij waarnemen krijgen we ook pas later een antwoord. Op dit moment verandert dit systeem van richting en krijg je weer hetzelfde. De journalist geeft z'n antwoord, de journaallezer in nederland krijgt bv pas 2 seconden later het antwoord te zien. Deze vertraging ziet de journalist dus niet en denkt hij dus dat er geen vertraging is van Amerika naar Nederland. Wel vrij complex om dit uit te leggen, maar ik hoop dat ik het goed gedaan heb :roll:

Nederland --> 2 secs vertraging --> Antwoord journalist --> 2 secs vertraging --> Nederland

In totaal dus dit:

Nederland --------------------------> 4 secs ---------------------------> Nederland

Dus eigelijk krijg jij de totale vertraging te zien waardoor het lijkt dat de amerikaanse journalist direct antwoord. :wink:

Reageer