Springen naar inhoud

profielwerkstuk

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Koert

Koert

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 december 2004 - 11:37

Styreen kan in het lab simpel worden gemaakt door 2-fenylethanol te verwarmen in de aanwezigheid van NaOH of KOH.

C6H5CH2CH2OH (oiv NaOH) -> C6H5CH=CH2 + H2O

Water en vervolgens styreen kunnen uit het reactiemengsel worden gedestilleerd. Vang de styreen op in een kolfje met een beetje hydroquinon om polymerisatie van je styreen tegen te gaan.
Dit bericht is bewerkt door DrQuico op wo 01 december 2004, 17:29

ik heb nog een paar vraagjes over dat practicum, kan iemand me vertellen hoeveel van elke stof we ongeveer nodig hebben. en wat concentraties zijn van de reagerende stoffen??? (scholen zijn nog al moeilijk met alles bestellen en leerlingen zelfstandig wat laten doen basen, zuren, voortvluchtige stoffenn enzovoorts)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 10 december 2004 - 11:45

Deze vraag had je al precies zo gesteld, in dit topic: http://www.chemiefor...?showtopic=1299

De vraag opnieuw stellen in een nieuw topic is niet toegestaan; ga verder in je originele topic alsjeblieft!

Topic gesloten

Voor vragen of opmerkingen kan je me mailen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures