Scheikunde Olympiade

Moderator: Rhiannon

Berichten: 96

Scheikunde Olympiade

Doet hier nog iemand mee met de Scheikunde Olympiade van de middelbare scholen?? Of zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

(Ik ben gevraagd door m`n leraar of ik mee wilde doen :oops: )

Berichten: 205

Re: Scheikunde Olympiade

deKeijzer schreef: Doet hier nog iemand mee met de Scheikunde Olympiade van de middelbare scholen?? Of zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

(Ik ben gevraagd door m`n leraar of ik mee wilde doen :oops: )


cool :P maar ik heb er nog nooit aan mee gedaan :P wel eens aan een wiskunde olympiade en als dat ongeveer hetzelfde is wens ik je suc6 Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Scheikunde Olympiade

Ik heb zelf een keer meegedaan. Het is voor mij een superervaring geweest.

Er zijn 2 strategieën die op scholen worden gevolgd: op sommige scholen doet iedereen mee, en op andere scholen worden alleen de allerbeste leerlingen door de leraar gevraagd. Helaas zijn er ook nog veel scholen die niet meedoen. De uitnodiging op zich is dus al een prima selectie.

De opgaven voor deze eerste ronde vormen een goede uitdaging! Ik vond het heel leuk om met een paar daaraan mee te doen.

Nog veel leuker is het als je het dan goed gedaan blijkt te hebben! De beste 20 of zo gaan op een trainingskamp. Daar is wel wat aan veranderd sinds ik meedeed (zie je de grijze haren?), maar het komt er bijna op neer dat je in een week de hele eerstejaars studie scheikunde doet. Daarnaast wordt het sociaal leuk aangekleed. Het is opvallend dat de mensen die hier komen vaak ook aan de natuurkunde- en wiskunde-olympiade mee hebben gedaan, en vaak zijn ze niet van plan om scheikunde te gaan studeren.

De training wordt afgesloten met een theoretisch en een praktische test, de tweede ronde.