[maatschappelijk] Discriminatie ?

Moderator: Rhiannon

Berichten: 18

[maatschappelijk] Discriminatie ?

Misschien een beetje een vaag onderwerp.. maarja..

Merken jullie wel eens dat er gediscrimineerd word over de werkvloer .. dan bedoel ik niet alleen allochtonen maar ook mensen met een "bijzondere" kleding styl ?

Bv... Merk je dat er anders tegen iemand word gedaan als hij of zij zwarte kleding draagt (alternatieveling om het zo maar te zeggen)

Ik zit er namelijk een beetje mee snapje.

Ik heb morgen voor het eerst stage.. en ik ben bang dat mensen me niet zullen behandelen als een normaal mens. (omdat dat op vorige stages ook zo is geweest, wel een andere richting maar dan nog.....)

Merk je dat jezelf anders tegen iemand doet als hij/zij anders gekleed is dan jou ?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: [maatschappelijk] Discriminatie ?

Ik heb het op mijn werk (laboratoria) nooit zo sterk gezien. En voor mezelf gesproken probeer ik mij niet door iemands uiterlijk te laten leiden. Wat mij eerlijk gezegd opvalt is dat er in vergelijking met veel andere beroepen juist erg veel verschillende types chemici zijn (van hippies tot jasje-dasje), dus ze zouden wat gewend moeten zijn. Er zal misschien hier en daar een opmerking vallen, maar dat is misschien gewoon een eerste reactie.

Laat je op je stage gewoon van je beste kant zien en probeer je werk op een zo goed mogelijke manier te doen. Respect dwing je af met je houding en de kwaliteit van je werk, niet met je uiterlijk.

Succes!

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: [maatschappelijk] Discriminatie ?

Misschien komt het wel voor, maar ik vind het onzin dat mensen die zich iets anders kleden "gediscrimeerd" worden.

De gediscrimineerde zijn naar mijn mening slimmer dan die discrimerende mensen.

Succes met je stage :cry: , ik hoop dat ze daar niks van de kleding aan trekken :D en maak gewoon een goede beurt door heel erg je best te doen :D
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [maatschappelijk] Discriminatie ?

Het gaat om wat je kan en hoe je bent! Als een bedrijf daar niet naar kan kijken dan wil je er ook niet werken toch ???

Berichten: 36

Re: [maatschappelijk] Discriminatie ?

Het ligt er wel een beetje aan wat voor een functie je in het bedrijf hebt. Als je een representatieve functie hebt in het bedrijf, dan wordt verwacht dat je aan bepaalde kledingsvoorschriften voldoet (iemand in Gothic kleding kan er wel goed uitzien, maar zou een rare indruk maken als receptionist).

Buiten dat zou het niet moeten uitmaken welke kleding je draagt, toch?

(hoewel een labjas en bril in sommige gevallen te prefereren zijn)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: [maatschappelijk] Discriminatie ?

In het geval van kleding keuze en sierraden is het sterk afhankelijk in wat voor een functie je bezet. Maar op een lab heb je toch een labjas en een bril en dat ziet er allemaal aardig het zelfde uit. Natuurlijk heeft een persoonlijkheid er ook wel mee te maken hoe toegankelijk stel iemand zich op dat kan ook invloed hebben op de denkwijze. Zo zou het kunnen dat de eerste dagen voornamelijk naar de buiten kant wordt gekeken en dan leren ze de persoon als de mensen er immers voor open staan het innerlijk kennen en dan zal misschien het beeld wel veranderen. Dus wees vooral niet bang en onzeker maar breng je zelf zoals je bent en dat moeten ze maar accepteren anders ben je gewoon op de verkeerde adres. :D

MvG Ron

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [maatschappelijk] Discriminatie ?

Ik denk dat je daar het belangrijkste punt aangeeft, Ron: jezelf vooral niet anders voordoen dan je bent. Als je je werk goed doet en duidelijk open staat voor informatie die je wordt aangeboden, zal het allemaal wel goed gaan.

Succes op je eerste stagedag!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 18

Re: [maatschappelijk] Discriminatie ?

Zo dat viel gelukkig mee zeg !

Ze zagen wel dat ik naar metal luisterde enzo ze maakte ook wel een grapje van , hier zwarte veiligheidsschoenen .. maar dat vind je vast niet erg :D

leuke stage dag gehad wel hoor :cry: wel een lange dag zeg Afbeelding van 8.00 tot 16.30

met half uurtje pauze dus echt voluit 8 uur.

Bedankt voor jullie reacties :D

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [maatschappelijk] Discriminatie ?

Als ze er flauwe geintjes over maken dan zit het meestal wel goed en ja werken is wel wat zwaarder dan school :D

Berichten: 18

Re: [maatschappelijk] Discriminatie ?

ja school is echt vet relaxed.

Ze maakten ook absoluut geen probleem van mijn labret trouwens wat ik ook wel fijn vond :cry:

Jorim: Labret is een lip-piercing, voor de mensen die niet zo in de lichaamsversiering zitten. :D

Berichten: 8

Re: [maatschappelijk] Discriminatie ?

ik zit echt niet op mensen te wachten met lippiercings, gare grote gaten in hun oor zo groot als de ringen die ik draag, zwarte lippestift, rare tattoos overal en nergens en dat soort onzin.

Niet enkel omdat ik het walgelijk vind om naar te kijken, ieder zijn smaak, maar vooral omdat ik totaal niet op de zelfde golflengte kan komen met deze types..

Ze zullen echt geen last van me hebben en zal ze er niet minder om behandelen dan normaal maar mn beste vrienden zullen het niet worden denk..

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: [maatschappelijk] Discriminatie ?

Ik heb het uiterlijk van iemand nog nooit gelijk kunnen stellen aan de 'golflengte' waarop ik met die persoon heb kunnen communiceren.

Het leven is leuker en interessanter als je probeert niet naar je vooroordelen te handelen en je open naar iedereen op te stellen.

Berichten: 46

Re: [maatschappelijk] Discriminatie ?

Inderdaad, Quico.

Maar dat hangt grotendeels af van hoe je werd opgevoed :D openstaan voor nieuwe/andere culturen en ideeën.

Ik geloof niet dat NonBlondy zo'n opvoeding heeft genoten.

Berichten: 18

Re: [maatschappelijk] Discriminatie ?

Ik ben zo opgevoed dat ik ieder in zijn/haar waarde laat.

ok ik maak wel opmerkingen over die puntschoenen of ugg's die nu in de mode zijn (lelijke schoenen) maar als ik een baas van een of ander bedrijf zou zijn zou ik heus niet iemand niet aannemen omdat hij/zij een andere kledingstyl als mij zou hebben.

Als je iemand met respect behandelt, word je ook zo terug behandelt... helaas gaat die vlag niet altijd op bij mij...

laatst ook in utrecht ... ineens een turk die tegen mn schoenen aantrapt , zodat ik bijna val .. en zegt ook nog eens lekker arrogant ga aan de kant met je k*tkisten (ofzoiets) ...

En dan zitten hun altijd te zeuren over discriminatie !

Maar goed .. ok de stage is achter de rug

ze waren super tevreden met mij... Alleen maar goed en ruim voldoende gekregen op de lijst :cry: :D

Berichten: 254

Re: [maatschappelijk] Discriminatie ?

Mooi zo Dodo :D

Maar heeft iemand het ooit meegemaakt dat je om je kennis "gediscrimineerd" wordt? Omdat ik redelijk wat van scheikunde, natuurkunde en wiskunde afweet, zijn er mensen die erg hatelijk tegen je doen omdat je alles al weet wat er in de les krijgt enzo... En mensen die altijd hatelijk tegen je doen omdat ze het niet kunnen hebben dat jij slimmer bent... En dan zijn er ook nog de mensen die expres heeeeeel er aardig tegen je doen en zo verwachten dat je hen gaat helpen als de toets eraan komt...

Reageer