Joesjtsjenko vergifitgd

Moderator: Astro

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Joesjtsjenko vergifitgd

Joesjtsjenko ziek door dioxinevergiftiging

WENEN - De Oekraïense oppositieleider en presidentskandidaat Viktor Joesjtsjenko in in september slachtoffer geworden van een dioxinevergiftiging. Dat heeft een Oostenrijkse arts die hem heeft onderzocht, zaterdag bekendgemaakt.

"Er is geen twijfel mogelijk", aldus Michael Zimpfer, directeur van de Oostenrijkse kliniek waar Joesjtsjenko is onderzocht en behandeld. "Er waren hoge concentraties dioxine, zeer waarschijnlijk oraal toegediend".


Volgens de arts staat niet onomstotelijk vast dat er sprake is geweest van een opzettelijke vergiftiging. Wel noemde hij het waarschijnlijk dat de giftige stof is toegediend door een "derde partij". De ziekte, die al heeft geleid tot wilde speculaties binnen en buiten de Oekraïense landsgrenzen, heeft vooral Joesjtsjenko's gelaat ernstig aangetast. De oppositieleider heeft zijn politieke tegenstanders ervan beschuldigd dat ze hem wilden vermoorden.

Door de ziekte raakte het gelaat van de presidentskandidaat misvormd. Joesjtsjenko beweert dat politieke tegenstanders hem hebben vergiftigd. De oppositieleider verwacht zelf zeker twee dagen in Wenen te blijven.


bron:www.dvnh.nl

Lekker goedje die dioxines. En komt er ook nog eens bij dat die dioxines ook nog ernstig kanker verwekkend zijn, dus ik ben bang dat het niet alleen bij het gelaats probleem blijft. :D


MvG Ron

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Joesjtsjenko vergifitgd

En voor wat betreft dioxinen, het giftigste product dat ooit door de mens gemaakt werd. Dat schijnt hetzelfde verhaal te zijn als bij vitamine A: lage hoeveelheden lijken kanker te voorkomen, hogere hoeveelheden verhogen de kans op kanker.


Uit: http://www.ping.be/~ping5859/Nl/ChloorCancer.html

Berichten: 254

Re: Joesjtsjenko vergifitgd

Echtepino schreef: En voor wat betreft dioxinen, het giftigste product dat ooit door de mens gemaakt werd.
TCDD (dioxine) is synthetisch (industriële verontreiniging) maar ook natuurlijk! Dus het is niet alleen door de mens gemaakt... :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Joesjtsjenko vergifitgd

Het is niet echt natuurlijk. Het kan wel "per ongeluk" ontstaan door verbranding van PCB's enzo. Maar zo in de natuur komt het niet vrij voor naar mijn idee.


Overigens is vandaag bekend geworden dat het bloedmonster in Nederland is geanalyseerd, en dat de "meest giftige" dioxine is aangetroffen. Naar mijn mening kan dat alleen maar duiden op 2,3,7,8 TCDD.


Zie: Plaatje op wikipedia commons

Berichten: 254

Re: Joesjtsjenko vergifitgd

Het is niet echt natuurlijk. Het kan wel "per ongeluk" ontstaan door verbranding van PCB's enzo. Maar zo in de natuur komt het niet vrij voor naar mijn idee.
Volgens mijn scheikundeboeken wel :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Joesjtsjenko vergifitgd

rwwh schreef: Het is niet echt natuurlijk. Het kan wel "per ongeluk" ontstaan door verbranding van PCB's enzo. Maar zo in de natuur komt het niet vrij voor naar mijn idee.
Volgens mijn scheikundeboeken wel :cry:
Heb je ergens een raket? ik ga emigreren.... :D


*edit*


Weet je zeker dat het niet door mensen gemaakt en ontsnapt is? Er zijn nogal wat dioxines in het verleden ontstaan bij het onzorgvuldig verbranden van chloorhoudend organisch afval en PCB's. PCB's werden in het verleden heel veel gebruikt als olie voor hoogspanningstransformatoren. Tonnen. En voor de giftigheid van dioxines praat men over picogrammen.

Berichten: 254

Re: Joesjtsjenko vergifitgd

In het boek "CURIE" staat op blz. 34 uitleg over Philippus Aureolus Theopharatus Bombastus von Hohenheim, genaamd Paracelsus (1493-1541) (pffff hele naam :D )


Er staat: De dosis bepaalt de giftigheid


dan de tabel eronder:


verbinding:

TCDD (dioxine)


LD50:

1,0


Aard:

natuurlijk

synthetisch: herkomst: Industriële verontreiniging

Berichten: 254

Re: Joesjtsjenko vergifitgd

Volgensmij is het een fout in het boek! want op hier staat:

Wat zijn de eigenschappen van pcb's?


Pcb's zijn vloeistoffen of laagsmeltende vaste stoffen. De vloeistoffen zijn chemisch stabiel en zoals alle gechloreerde verbindingen vrij inert en resistent aan zuren. Ze gaan vlot op in vetten, maar lossen slecht op in water. Ze zijn erg goed warmtegeleidend (ze branden pas boven 1.200°C), maar ze geleiden geen elektrische stroom. Pcb's zijn geur- en kleurloos. Ze komen niet voor in de natuur en zijn uitermate giftig.


vooral die laatste zin trekt mijn aandacht: Ze komen niet voor in de natuur en zijn uitermate giftig.


Conclusie: Als door de verbranding van PCB's dioxines voorkomen, en PCB's niet in de natuur voorkomen, hoe kunnen dan in hemelsnaam dioxines natuurlijk voorkomen!!??

Berichten: 254

Re: Joesjtsjenko vergifitgd

Dat niemand erop reageert betekent dat iedereen het met mij eens is? :D :cry:

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Joesjtsjenko vergifitgd

Achterover geslagen van jouw briljante redenatie heeft niemand meer wat te zeggen. :cry: :D


Dioxines worden namelijk ook in de natuur worden gevormd door zogenaamde witrot-schimmels. Dit zijn schimmels die op dood hout groeien en witte kolonies vormen. Uit lignine (houtstof) kunnen door de schimmel dioxines gemaakt worden. Ook via verbranding van hout kunnen dioxines ontstaan, bijvoorbeeld in niet goed geventileerde open haarden en bij bosbranden, waar ook een zuurstoftekort ontstaat. Bij een bosbrand ontstaan niet zelden meer dioxines dan bij een brand in een chemische fabriek. Uit het Milieu- en natuur-rapport Vlaanderen 2001 blijkt dat vijfentwintig percent van de dioxine-uitstoot in België veroorzaakt wordt door vuurtjes in de tuin.

Bron: Agriholland.nl


Je boek heeft dus wel gelijk...

Berichten: 254

Re: Joesjtsjenko vergifitgd

Achterover geslagen van jouw briljante redenatie heeft niemand meer wat te zeggen. :D :D
Dankje :cry:


Khad het mijn chemieleraar vandaag ook gevraagd, en hij vertelde me dat het met soortgelijke processen op heeeeeeeeeele kleine schaal in de natuur ook voorkomt...

Berichten: 30

Re: Joesjtsjenko vergifitgd

heb nu gelezen da hij zou vergiftigd zijn met TCDD en da de giftigste dioxine is da bestaat. Meer stond der nie over in en weet ik eigenlijk nie over TCDD

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Joesjtsjenko vergifitgd

heb nu gelezen da hij zou vergiftigd zijn met TCDD en da de giftigste dioxine is da bestaat. Meer stond der nie over in en weet ik eigenlijk nie over TCDD

Lees nog eens na op "Gepost op: vr 17 december 2004, 19:33" hierboven. En op wikipedia: Dioxine


Jorim: Als de drukt op de 'gepost op:' link verschijnt er een venster met de url van desbetreffende reactie.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Joesjtsjenko vergifitgd

Joesjtsjenko vergiftigd met TCDD


Uitgegeven: 20 december 2004 15:30

Laatst gewijzigd: 20 december 2004 15:33


WENEN - De Oekraïense oppositieleider en presidentskandidaat Viktor Joesjtsjenko is vergiftigd met de gevaarlijke dioxine TCDD.


Dat hebben de Oostenrijkse artsen die hem hebben onderzocht en behandeld maandag bevestigd.


Volgens Michael Zimpfer, directeur van de Weense kliniek waar Joesjtsjenko is behandeld, is de TCDD-vergiftiging geconstateerd bij drie onafhankelijke analyses in verschillende laboratoria in Nederland en Duitsland. Meer details wilde hij, op verzoek van Joesjtsjenkjo's familie, niet geven.


Mysterieuze ziekte


Eerder meldden de artsen dat de mysterieuze ziekte die Joesjtsjenko in september velde, een gevolg was van een ernstige dioxinevergiftiging. Om welke van de 210 verschillende dioxines het ging, was echter nog niet duidelijk.


TCDD is dezelfde dioxine die in 1976 vrijkwam bij een ongeval in een chemische fabriek in het Italiaanse Seveso. Na die ramp kregen bijna tweehonderd mensen last van chlooracne, het type huiduitslag dat ook bij Joesjtsjenko duidelijk zichtbaar is.

www.nu.nl

Nog even de nieuw bron er bij gezet :D Chlooracne is een ernstige, maar geneesbare huidaandoening. Dus er is nog wel wat aan te doen.

De fabels en de feiten over Dioxine zeer interessant !!


MvG Ron

Berichten: 254

Re: Joesjtsjenko vergifitgd

biochemiefreak schreef: Nog even de nieuw bron er bij gezet :D Chlooracne is een ernstige, maar geneesbare huidaandoening. Dus er is nog wel wat aan te doen.


MvG Ron
Hmmm Ik heb wel eens ergens gelezen dat Dioxines in het lichaam blijven, en er niet meer uit komen... Hoe willen ze het genezen?

Reageer