[scheikunde] Wasmiddelen!

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 24

[scheikunde] Wasmiddelen!

Heyz ben ik weer :D als julie vinden dat ik te veel vragen stel moet je het gewoon zeggen dat kap ik wel :cry:

1Wat heeft oppervlakte spanning met wasmiddelen te maken?

2Heeft de hardheid van water eigelijk invloed op hey wasproces?

3We hebben te horen gekregen dat er 3 typen wasmiddelen zijn en elke typen andere bestanddelen heeft maar ik kan die op google niet vinden ze maken alleen maar reclamen voor wasmiddelen mischien weten julie welke 3 type er zijn en wat de bestanddlen zijn en waarvoor die typen gebruikt worden?Hoe verwijdereen wasmiddel een echte vlen en maakt het wat uit om wat voor vlekken het gaan ?

Alsvast bedankt ik ben heel nieuwgierig en is voor een werkstuk we hebben er zo veel :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] Wasmiddelen!

als julie vinden dat ik te veel vragen stel moet je het gewoon zeggen dat kap ik wel :D
Je mag zoveel vragen stellen als je wilt, daar zijn we een forum voor! Dat betekent natuurlijk niet dat wij je huiswerk gaan maken, ik denk daarom niet dat je er op moet rekenen dat iemand je het precieze antwoord op je vragen gaat geven.

Met google kom je wel al een heel eind; je kan eens dit PDF'je doorlezen, daar staan al wat achtergronden in.

Om je een beetje op weg te helpen:
1Wat heeft oppervlakte spanning met wasmiddelen te maken?
Water heeft een grote oppervlaktespanning door de polaire eigenschappen. Hoe zou je die oppervlaktespanning kunnen verminderen?
2Heeft de hardheid van water eigelijk invloed op hey wasproces?
Denk eens na wat hardheid van water is, en hoe dat problemen kan geven met je wasmiddel.
3We hebben te horen gekregen dat er 3 typen wasmiddelen zijn en elke typen andere bestanddelen heeft maar ik kan die op google niet vinden ze maken alleen maar reclamen voor wasmiddelen mischien weten julie welke 3 type er zijn en wat de bestanddlen zijn en waarvoor die typen gebruikt worden?Hoe verwijdereen wasmiddel een echte vlen en maakt het wat uit om wat voor vlekken het gaan ?
Hoe een wasmiddel een vlek verwijdert, is natuurlijk heel basaal en kan je vast en zeker wel vinden op internet en in elk scheikundeboek (of misschien zelfs biologieboek).

Probeer wat meer informatie te zoeken en zelf uit te leggen wat je denkt dat de antwoorden zijn. Wij zullen je dan zeker verder op weg helpen.

Overigens, lees even je posts door voordat je ze verstuurt: door de taalfouten zijn ze lastig te volgen...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 24

Re: [scheikunde] Wasmiddelen!

IK snap het wat je bedoeld toch bedankt maar stel ik ga bij google zoeken wat moet ik daar dan precies in typen om info over wasmiddelen te vinden? Want ja wat ik d8 gewoon wasmiddelen dan vindt je meestal veel maar kreeg grootendeels alleen maar reclame van wasmiddelen etc. Beryllium wat zou jij dan in google typen?(P.S sry voor de typ fouten ) Oh ja en die PDF wat je gaf heeft ook veel info bedankt.

Berichten: 198

Re: [scheikunde] Wasmiddelen!

voor google :

ik zou er bijvoorbeeld termen als "scheikunde", "chemisch", ... of zo inzetten

woorden die je niet tegenkomt bij reclamesites

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] Wasmiddelen!


Berichten: 25

Re: [scheikunde] Wasmiddelen!

niet te missen;

tensiden

als die hyperlink werkt ...

Berichten: 24

Re: [scheikunde] Wasmiddelen!

Danke ik zal is zooo veel mogelijk info bij elkaar zoeken op die vragen bedankt allemaal.

Berichten: 24

Re: [scheikunde] Wasmiddelen!

Hey mensen toch weer een tijdje geleden ik heb heel veel kunne vinden maar de 3 soorten was middelen nergens kunne vinden:S heb al best lang gezocht:P maar kan echt niks daarover vinden ze laten steeds meerdere soorten zien oppe sites. Maar ik denk ik weet het niet dat er 3 soorten zijn maar welke ?dat is de vraag Ik hoop dat julie het wel weten.Anders blijft die vraag onbeantwoordt.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: [scheikunde] Wasmiddelen!

Misschien:

Ionogene oppervlakte-actieve stoffen

Niet-ionogene oppervlakte-actieve stoffen

Enzymen

Berichten: 24

Re: [scheikunde] Wasmiddelen!

Bedoel je dat de 3 soorten wasmiddelen uit die bestaddelen bestaan of dat je alle wasmiddelen in die 3 groepen kan verdelen ?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: [scheikunde] Wasmiddelen!

Wasmiddelen bevatten vaak alledrie de bestanddelen. Als ik het goed heb was biotex het eerste wasmiddel wat enzymen gebruikte (of ossegalzeep).

Berichten: 219

Re: [scheikunde] Wasmiddelen!

Ik heb het op school na gevraagd. en het blijkt dat het gaat om wasmiddelen voor gekleurde, witte en fijnwasmiddel. en aangezien het boek al iets ouder is. zijn er nu meerdere soorten zoals wasmiddelen voor zwarte was. :D

Reageer