Chemisch en biomedisch afval

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 7

Chemisch en biomedisch afval

Wat is het verschil tussen chemisch en biomedisch afval?

Welke chemische bepalingen worden er aan vloeibaar afval gedaan voor dat het wordt verwerkt?

:D

Jorim: Bedenk de volgende keer even een duidelijke titel. Titels als "vraag" of "project" zijn zo nikszeggend.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Chemisch en biomedisch afval

Biomedisch afval heeft als extra nadeel dat het om besmettelijk afval kan gaan zoals bacteriën en bloed, je kan er dus enge ziekten aan overhouden. Het 'chemische' afval is 'gewoon' gevaarlijk al kan je daar ook behoorlijk ziek van worden.

Hoe bedoel je chemische bepalingen ?? Om te kijken wat het is ofzo ??

Berichten: 7

Re: Chemisch en biomedisch afval

ja, om te kijken wat het is inderdaad.. :D

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Chemisch en biomedisch afval

Aangezien afval gescheiden wordt verzameld is dat (als het goed is) helemaal niet nodig. Sowieso wordt bijna al het afval toch samen verbrand en maakt dat dus niet zo heel veel uit. Ik weet dit niet zeker, want afvalverwerkingsbedrijven zijn niet zo open over hun werkwijze, maar daar ga ik mij dezer dagen wel een in verdiepen!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Chemisch en biomedisch afval

Misschien kun je specifieke informatie over verschillende soorten afval vinden/aanvragen bij Van Ganzewinkel. Dit bedrijf verzamelt en verwerkt allerlei (bedrijfs)afval. Ze hebben in ieder geval een vrij uitgebreide website.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Chemisch en biomedisch afval

Correctie, afval wordt nogal uitgebreid geanalyseerd en dan in iedergeval op metalen, PAK's, minerale olie, PCB en chloor. Er is zelfs een aparte norm voor: NEN 5878 (Milieu - Onderzoek van niet geaccrediteerde parameters en onbekende monstermatrices).

Bron: Chemische weekblad februari 2001

Reageer