Springen naar inhoud

fysische constanten van ethanol

• Log in om te kunnen reageren

Roy1987_CF

Roy1987_CF

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 december 2004 - 12:47

Ik geef toe dat ik niet geweldig ben in Scheikunde, daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Waarschijnlijk klink ik heel dom tegenover jullie, kan ik ook niks aan doen :D.

Ik zit op 5 Havo en moet een profielwerkstuk maken over wijn. Daarbij moet ik ook de fysische constanten van ethanol weten. Ten eerste weet ik niet precies wat fysische constanten zijn en ik kan het ook niet echt vinden. In de BINAS heb ik gezocht, maar daar vind ik ook niets. Dus kunnen jullie mij aub zeggen wat fysische constanten zijn en waar ik die van ethanol kan vinden?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

joepiedepoepie

joepiedepoepie

• >250 berichten
  • 311 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 december 2004 - 12:51

Fysische constanten zijn bijvoorbeeld:

-kookpunt
-molaire massa
-dichtheid
-brekingsindex
-elektrische geleiding
-etcetera...

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 16 december 2004 - 12:57

Hoi Roy, welkom op Chemieforum.nl!

Domme vragen stellen of iets vragen wat je niet weet zijn twee verschillende dingen, maar wij willen natuurlijk graag iedereen helpen (we zijn er niet voor niks ook voor de geďnteresseerden in chemie).

Fysische constanten moet waarschijnlijk fysische eigenschappen zijn en dan praat je over smeltpunt, kookpunt, dichtheid, molaire massa, brekingsindex, oplosbaarheid, etc

Voor goede sites met fysische eigenschappen kom je wel terecht op Engelse sites, maar dat is vast geen probleem! Neem eens een kijkje op ChemFinder en zoek dan op 'ethanol' dan zou je toch aardig wat dingen moeten kunnen vinden.

Succes!

edit: :D

Veranderd door Jorim, 16 december 2004 - 18:54

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 december 2004 - 16:58

Is zoeken op 'ethanol' (zonder e aan het eind) niet beter? Ook in het engels schrijf je het zonder e op het eind (of was het een typo?)

Roy1987_CF

Roy1987_CF

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 december 2004 - 17:54

Hartelijk bedankt allemaal! Nu ben ik een heel stuk verder.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures