Verkoop plaatsen?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Verkoop plaatsen?

Is er iemand die een winkel in de regio Haarlem (of A'dam) kent waar salpeterzuur en/of zwavelzuur wordt verkocht?

post even als je een suggestie hebt...

mvg Jeroen

Berichten: 36

Re: Verkoop plaatsen?

Apotheek al geprobeerd? Daar kan je verrassend veel kopen...

Berichten: 31

Re: Verkoop plaatsen?

Ook bij de (betere) autohandel verkopen ze zwavelzuur (voor accu's). Dit is een stuk goedkoper dan bij de apotheek. En volgens mij heb ik bij de bouwmarkt wel eens salpeterzuur gezien, maar daar kan ik me in vergissen.

Salpeterzuur/zwavelzuur... we gaan toch niet <knip> om explosieven te maken?

Jorim: Niks noemen wat hem op ideeën kan brengen.

Berichten: 205

Re: Verkoop plaatsen?

bigbang schreef: Is er iemand die een winkel in de regio Haarlem (of A'dam) kent waar salpeterzuur en/of zwavelzuur wordt verkocht?

post even als je een suggestie hebt...

mvg Jeroen
Goh... maar aan koolstof kan je zeker al komen...

maar salpeterzuur is toch KNO3??? dan moet je daar wel aan kunnen komen

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Verkoop plaatsen?

Salpeterzuur is HNO3. Kaliumnitraat valt onder de stoffen waarvan herkomst niet genoemd mag worden, als je begrijpt wat ik bedoel :D
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 46

Re: Verkoop plaatsen?

Ik alvast niet :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Verkoop plaatsen?

Ik zal t even verduidelijken dan :D : verboden op grond van de Algemene Regels ivm explosiviteit...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 205

Re: Verkoop plaatsen?

Salpeterzuur is HNO3. Kaliumnitraat valt onder de stoffen waarvan herkomst niet genoemd mag worden, als je begrijpt wat ik bedoel :cry:
Afbeelding dit is wel mijn meest "slechte" typ fout :D

maar bigbang doe alsje geen domme dingen!!! en als je vuurwerk wilt gaan maken doe dat dan wel onder toezicht van iemand die er verstand van heeft... weet je bijv. al wat er kan gebeuren als er een onvoledig reactie plaats vind???

(ik niet namenlijk :D )

Berichten: 2.746

Re: Verkoop plaatsen?

salpeterzuur wordt gebruikt als etszuur ( om figuren in koper te branden en vervolgens op papier te drukken)

maar zo'n etsvloeistof kan ook zwavelzuur zijn

en verder zal ik niets uitleggen, ookal kan ik me moeilijk bedwingen, explosieven kunnen btw zeer interssant zijn!, ik moet rekening houden met de algemene regels

Reageer