Ureum

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 13

Ureum

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag, want na lang zoeken in boeken en op internet ben ik nog niet veel wijzer geworden. Kan iemand mij misschien helpen met het volgende :

Welke reacties kan ureum aangaan met bijvoorbeeld amines, benzoëzuur, nitriet en alcoholen?

Alvast bedankt!!!

DrQuico: Dubbele posting van deze topic verwijderd

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Ureum

Er zijn er wel een aantal te bedenken, maar of deze reacties daadwerkelijk plaatsvinden hangt erg af van de omstandigheden: zure of basische condities, in welk oplosmiddel, temperatuur, etc.

Kun je iets specifieker zijn?

Berichten: 13

Re: Ureum

Voor het maken van een product wordt het volgende bij elkaar gedaan

ureum

nitriet

daarna word er gemengd en vervolgens het volgende bij gedaan

monoethanolamine

IPA

benzoëzuur

vervolgens wordt er weer gemengd

Ik moet nagaan welke reacties op kunnen treden en wat voor reactieproducten er kunnen ontstaan. De reactie begint bij toevoegen van nitriet aan ureum en het uiteindelijk hoofdproduct wordt gevormd door toevoeging van benzoëzuur

Alvast bedankt!!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Ureum

nitriet (welk nitriet?) en ureum meng je in water? In welke molverhoudingen meng je dit? Worden monoethanolamine, IPA en benzoezuur tegelijkertijd toegevoegd of opeenvolgend? Welke hoeveelheden/molverhoudingen worden toegevoegd?

Om precieze/duidelijke antwoorden over wat er zou kunnen gebeuren te krijgen is het verstandig om de condities van de reacties duidelijker dan 'bij elkaar doen en mengen' te geven.

Heb je zelf enig idee van het product dat hieruit moet volgen? Als het voor een praktikum op je opleiding is, dan is de hiervoor benodigde stof waarschijnlijk al behandeld. Of is het voor eigen gebruik?

Door de niet-al-te-onschuldigheid van (eventueel te isoleren) intermediairen uit deze ingredienten ben ik terughoudend het beantwoorden.

Berichten: 60

Re: Ureum

Ik ben ook op zoek naar de reactie tussen ureum en natriumnitriet. Deze worden in dezelfde molverhoudingen (1:1) toegevoegd. Deze worden in water opgelost.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Ureum

Wanneer je de reactievergelijking voor deze reactie niet zelf kunt bedenken ben je te onervaren om hiermee bezig te zijn.

In verband met regel 1.4 sluit ik dit topic!

Lees de Algemene Regels nog eens!

Topic gesloten

Voor vragen of opmerkingen kan je me mailen.

Gesloten