Pieken verklaren in Chromatogram

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 13

Pieken verklaren in Chromatogram

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen bij het volgende, want geen deskundige van mijn school kan mij helpen :

Ik ben op zoek naar een naslagwerk/boek waarin ik kan opzoeken wat de pieken in een chromatogram bij bijvoorbeeld GC voorstellen. Mijn begeleider kwam met Staedler (weet niet of ik het nu goed schrijf), maar er schijnen nog meer bronnen te zijn. Omdat ik de juiste schrijfwijze van Staedler niet weet kan ik het ook niet op internet opzoeken. Wie o wie kan mij helpen???

Alvast bedankt!!!

Berichten: 62

Re: Pieken verklaren in Chromatogram

Dit is een beetje lastig om zomaar pieken te identificeren aan de hand van 1 enkel chromatogram. Normaal gesproken neem je van de te bepalen componenten een standaard mee. Naar aanleiding hiervan kan je het chromatogram vergelijken en je pieken identificeren. Met een ms als detector en een universele library kun je zonder standaarden al een piek identificeren.

Berichten: 13

Re: Pieken verklaren in Chromatogram

Thnxx,

Maar zo heb ik de analyse ook uitgevoerd, met standaarden. Het nadeel is dat ik met een polaire kolom een piek krijg na oplosmiddelpiek en die zie ik net met GC-MS waar zeer apolaire kolom in zit. Dus ik moet een piek gaan verklaren en dat kon volgens mijn bedrijfsmentor met behulp van een boek/naslagwerk van "staedler"

Berichten: 62

Re: Pieken verklaren in Chromatogram

"Staedler" ken ik niet en heb er nooit van gehoord. Dus daar kan ik je (helaas) niet mee helpen.

Mvg

Reageer