Kerst...

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 254

Kerst...

Hallo chemieforum-leden! Aangezien het vandaag mijn verjaardag is EN vandaag de kerstvakantie begint, wil ik iedereen een fijne vakantie toewensen, prettige kerstdagen en een gelukkig chemie-achtig 2005! :D

Berichten: 778

Re: Kerst...

Namens het Chemieforum.nl team wens ik iedereen prettige kerstdagen en een gezond 2005 toe. Ook nog gefeliciteerd met je verjaardag dark lord.

Even een soort van kerstkaartje namens het Chemieforum.nl team:

Afbeelding

Berichten: 46

Re: Kerst...

Prettige kerst & beste wensen voor het nieuwe jaar aan iedereen toegewenst :D

Berichten: 198

Re: Kerst...

prettige kerst en fijne vakantie iedereen

en een gelukkige verjaardag uiteraard DL

Berichten: 30

Re: Kerst...

Zalig kerstfeest en denkt eens aan de mensen die aan het blokken zijn he (waaronder ikzelf dus)

groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Kerst...

Fijne kerst en een geslaagd 2005 Afbeelding
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 318

Re: Kerst...

jah, tzelfde eh! (mooie kerstafbeelding trouwens! :D )

have fun this year!

Berichten: 36

Re: Kerst...

En, nog iemand een Tollens-zilverspiegelreactie gedaan om kerstballen te maken? Blijft een van mijn favorieten rond de kerst... :D

Berichten: 311

Re: Kerst...

Dames en heren, een fijn 2005. Ik zal een biertje op het chemieforum drinken.

Berichten: 254

Re: Kerst...

En, nog iemand een Tollens-zilverspiegelreactie gedaan om kerstballen te maken? Blijft een van mijn favorieten rond de kerst... :D
Hoe werkt deze dan?? :D :cry:

Berichten: 36

Re: Kerst...

Hier heb je het simpele recept, het recept dat ik zelf gebruik komt in de volgende Chemiedoos van de Tue en mag ik dus nog niet vrijgeven...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zilverspiegel

(Demonstratie door Jack Kauw, 25 januari 2001)

Hier het "recept"voor de zilverspiegel:

Oplossing A

0,47 gram zilvernitraat in 30 ml water + enkele druppels 2M NaOH-opl. + enkele druppels gec. NH3-oplossing.

Oplossing B

1 mL 15% glucose-oplossing

Oplossing A mengen met B en dan verwarmen in vlam of in heet water. Zorg dat het glas dat je wilt bedekken met een dun laagje zilver goed vetvrij is.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Berichten: 254

Re: Kerst...

bedankt! :cry:

Ik denk dat het met een simpele electrolyse ook wel zal gaan... :D

Berichten: 198

Re: Kerst...

giet je dat recept dan in het glas dat je wilt verzilveren ?

of moet je get erin laen lopen , of hoe moet ik dat zien ?

Berichten: 159

Re: Kerst...

Je doet het mengsel inderdaad in het glas dat je wilt verzilveren. Zodra je glas met inhoud verwarmt (ca. 60°C ofzo), slaat het zilver aan de glaswand neer.

Reageer