diesel in een watertank

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1.153

diesel in een watertank

Hoi,

door een klein foutje is in de schoonwater tank van een camper een hoeveelheid diesel gekomen (het was donker en die doppen lijken opelkaar!!!) :D

de tank is van PVC en ik kan er echt niet in komen. Ik heb alles eruit laten stromen en opgevangen.

Hoe kanik nu de tank spoelen zodat de koffie, thee, soep etc niet meer naar dieselsmaakt? wat is het makkelijkst om te doen.

De tank heeft een inhoud van 25 liter, althans toen dat op de tankautomaat stond was hij vol!!!

alvast bedankt

Jeroen

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: diesel in een watertank

een sopje met afwasmiddel, en natuurlijk een aantal keer naspoelen

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: diesel in een watertank

Tja, een sopje is wel een optie maar of je er dan alles uit gaat krijgen is de vraag. Ik denk dat je ontzettend vaak zal moeten spoelen...

Je zou in serie kunnen spoelen met steeds polairdere oplosmiddelen; bijv. eerst octaan/hexaan, pentanol, ether, zeepsop, water... om zo stap voor stap steeds meer eruit te krijgen.

Weet je toevallig of je PVC tank niet is aangetast door de diesel?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 1.153

Re: diesel in een watertank

Ik heb geen idee of de tank is aangetast. Ik vroeg mij ook al af voor het pompje wat er in zit...maar hoe zie ik dat?

maar alvast bedankt voor de suggesties.

Berichten: 254

Re: diesel in een watertank

Hmmm de kans dat je er alles, maar dan ook alles uit zult krijgen is denk ik klein...

Misschien moet je maar een niewe tank kopen... :D

Berichten: 2.399

Re: diesel in een watertank

Volgens mij krijg je de diesel er wel uit met spiritus. Eerst ff brandspiritus en dan nog een x spoelen met 90%. Daarna haal je de spiritus dr uit met water.

Groetjes Leon

Berichten: 1.153

Re: diesel in een watertank

volgens collega's moet er een nieuwe tank komen, want de diesel bind zich aan het PVC, en is dus niet meer te verwijderen.

bedankt voor de suggesties.

Reageer