Springen naar inhoud

Wat is ladingscapaciteit?

• Log in om te kunnen reageren

dlo

dlo

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2005 - 15:24

Ik ben student Bio-Ingenieur; binnenkort zware examens, nu komt daar zo'n klein vak organische scheikunde in (na 3 jaar zonder gezeten te hebben), met de titel "combinatoriŽle chemie".
De bedoeling van dit vak is vooral de mogelijkheid van multipele verbindingen te maken en deze te combineren (voor high troughput analyse). Een waarde die iets betekent als de makkelijkheid waarmee alcoholgroepen gesubstitueerd worden door andere functionele groepen noemt men in deze cursus de "ladingscapaciteit".

Wat is de preciese definitie van ladingscapaciteit?
Het internet kan me enkel vertellen dat het inhoudt welke lading je batterijen kunnen hebben...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

dlo

dlo

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2005 - 18:20

Wat ik er nog bij moest vermelden: het staat in mmol/g; dus ik zou verwachten dat het over het aantal substitueerbare groepen gaat (in mol) per gram van de stof.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 januari 2005 - 19:44

Dat is inderdaad waar het over gaat. Het aantal (mmol) functionele groepen (in dit geval alcoholgroepen) die kunnen reageren per gram van de stof.

dlo

dlo

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2005 - 10:44

Fijn zo! Hartelijk bedankt, DrQuico

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures