Waar programma te vinden waarmee je ...

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 8

Waar programma te vinden waarmee je ...

Ik wil in mijn pws(profielwerkstuk) die ik natuurlijk volledig uittyp ook structuurformules gebruiken... (organische chemie...)

Nu had ik van mijn docente iets gehoord over het programma Isis Draw 2.4 dat vrij te downloaden moet zijn, alleen kan ik het niet gratis vinden wel waar je het kunt kopen..

zijn er ook andere programma´s die wel gratis te verkrijgen zijn?

Berichten: 159

Re: Waar programma te vinden waarmee je ...

Je kunt het hier downloaden, maar dan moet je je wel eerst even registreren. Voor de rest is het wel gratis.

Berichten: 6

Re: Waar programma te vinden waarmee je ...

Je kunt ook zoeken naar "CHEMOFFICE". Dit programma'tje werkt ook goed en is gratis te downloaden. FF Googlen dus,

Succes

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Waar programma te vinden waarmee je ...

In zoverre... ChemOffice (van CambridgeSoft) is het meest gebruikte programma op hoger onderwijs-instellingen, maar is niet gratis (sterker nog, het is een behoorlojk kostbaar programma, nl. $1400,- voor de academische versie (bron)). Wel kan je een probeerversie-downloaden, maar die zal na korte tijd natuurlijk niet meer functioneren (Jorim: 2 weken demo).
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 45

Re: Waar programma te vinden waarmee je ...

Chemsketch. Dit is freeware, en ik heb het ook voor mn pws gebruikt.

http://www.acdlabs.com/download/chemsk.html

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Waar programma te vinden waarmee je ...

Heb er een die gratis is zonder registatie:

wel met tijdlimet (zegt ie)
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Waar programma te vinden waarmee je ...

The trial version has all features of the registered version. The only difference is time limited license. The author reserves that the time of trial use is up to him, and can be dependent on time of downloading.
Dat is een quote van de maker van het programma, dat Jurn noemt, waarschijnlijk daardoor toch niet zo'n aanrader.

Je kan ook eens kijken op de chemische freeware site van Tom Kuppens (een Belg btw) daar staat vast ook wel interessante software tussen...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Waar programma te vinden waarmee je ...

Het beste gratis te verkrijgen tekenprogramma zonder tijdslimiet is toch echt Isisdraw (zie reactie van Tom)

Berichten: 36

Re: Waar programma te vinden waarmee je ...

Kan je dit als gewone student ook downloaden, want als je je wil registreren vragen ze een organisatie, tja wat moet ik daar dan invullen, de naam van de school waar ik ga?

Want er staat een sterretje bij, en dit betekent, dat dat vakje moet ingevuld zijn.

Ik zoek al langer naar zo'n programma en ik heb ook chemsketch willen downloaden, maar mijn pc is nogal aan de oude kant en dat wil niet werken bij mij,... Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Waar programma te vinden waarmee je ...

Bij organisatie kun je gewoon de naam van je school of anders de naam van je huisdier invullen.

Berichten: 36

Re: Waar programma te vinden waarmee je ...

Dan zal ik de school maar invullen want mijn hond heet sjoeke, lijkt me maar raar om deze als instelling te zetten, bedankt.

Oh ja, heb nog een vraagje, ik heb nooit eerder iets van een niveau ingevuld, maar nu komen er bij de vragen en antwoorden enkele blokjes achter niveau te staan, wat wil dit zeggen?

Het is nu niet dat ik zo slim ben, maar is wel leuk om dat achter je naam te hebben staan Afbeelding

Greetz K.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Waar programma te vinden waarmee je ...

Zie hier...

Berichten: 26

Re: Waar programma te vinden waarmee je ...

wij hebben op school allemaal een versie van chemwindow gekregen, leuk programma. Info vind je hier. Denk wel niet dat de versie die we gekregen hebben zo legaal is, want het programma lijkt me te compleet om shareware te zijn...

:)

Gebruikersavatar
Berichten: 22

Re: Waar programma te vinden waarmee je ...

Ik vind Chemsketch fijner werken dan Chemoffice

(en het is freeware)

Berichten: 7

Re: Waar programma te vinden waarmee je ...

Ik vind zelf Chemsketch een prima programma, maar sinds ik met Vista werk krijg ik die niet meer goed geïnstalleerd op mijn labtop. Redelijk frustrerend, misschien beetje offtopic, maar heeft iemand hier een idee waardoor dit komt en nog belangrijker hoe kan ik dit verhelpen?

Om nog iets duidelijker te zijn. Ik kan het wel downloaden, maar zodra ik Chemsketch open krijg ik een fout melding en kan ik niks meer doen met Chemsketch behalve het weer af te sluiten..

ISIS maar is proberen te downloaden dan, hoop dat die wel werkt :)

EDIT:

ISIS is niet compatible met Vista, aaargh Microsoft :-s

Reageer