Chemische benaming

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 7

Chemische benaming

Hoihoi,

ik ben op zoek naar een lijst waarin de meest voorkomende binaire en ternaire verbindingen worden opgesomd. Van de binaire verbindingen zou daar dan in moeten staan: de formule, triviaalnaam en de systematische naam. Van de ternaire verbindingen: de formule, gebruikelijke naam, psuedo-binair naam, en de systematische naam. Ik hoop echt dat iemand mij hieraan kan helpen, want ik moet deze namen allemaal kennen over niet al te lange tijd. :D Ik heb al flink gezocht via google, maar dat leidt tot weinig succes.

mvg, Casper

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Chemische benaming

Heb je geen lijst gekregen van de binaire en ternaire verbindingen (zuren?) die je moet kennen? Dat is wel vreemd....

Berichten: 7

Re: Chemische benaming

ik heb wel een lijst gekregen, maar deze is zeer kort en onvolledig.

mvg, Casper

Berichten: 318

Re: Chemische benaming

hoi, kdenk dat ik er zo eentje gekregen heb... kben niet zeker maar kzal es kijken, mijn boeken chemie liggen nu nog op school.. (shame on me...)

Berichten: 7

Re: Chemische benaming

O dat zou mooi zijn! Misschien kunnen we even emailen of iets dergelijks, zodra je die lijst hebt.

mvg, Casper

Berichten: 311

Re: Chemische benaming

BINAS heeft toch ook zo'n overzicht met triviale namen?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Chemische benaming

red devil schreef: O dat zou mooi zijn! Misschien kunnen we even emailen of iets dergelijks, zodra je die lijst hebt.

mvg, Casper
Misschien dat het zelfs beter is hem hier te posten, dan hebben mogelijk anderen er ook wat aan.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Re: Chemische benaming

Ik weet niet zo 1, 2, 3 of ze op het net te verkrijgen zijn maar op een MSDS (safety material data sheet) staan vaak alle benamingen. Anders moet je zo eens zoeken op google. Wie weet heeft VWR (voorheen Merck) ze wel op hun site staan.

Ik heb even voor je gekeken: hier klikken

Succes

Berichten: 7

Re: Chemische benaming

Heel erg bedankt voor deze link, ik heb intussen contact opgenomen met VWR, ik wacht nu op een emailtje van hen. Waarschijnlijk krijg ik een CD-ROM met alle data die ik wilde hebben.

Vriendelijke groetjes,

Casper

Reageer