FIP-E

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

FIP-E

hola,

Weet iemand misschien wat 'FIP-E'betekend of inhoudt? IK heb het namelijk nodig voor mn proeftentamen. Het tentamen gaat over een geneesmiddel die werkt met mbv zogenaamde pancreas enzymen. Nu moet ik deze gaan vergelijken met een ander genees middel maar daarvoor wil ik graag weten wat 'FIP-E'inhoudt. zou het iets te maken kunnen hebben met de activiteit van een enzym?

groetjes stephanie

PANZYTRAT [Knoll] [3]

Samenstelling

 per capsule met gereguleerde afgifte: 300 mg pancreatine, overeenkomend met lipase 25.000 FIP-E, amylase 22.500 FIP-E, protease 1250 FIP-E

 per capsule met gereguleerde afgifte ("LD”): 120 mg pancreatine, overeenkomend met lipase 10.000 FIP-E, amylase 9.000 FIP-E, protease 500 FIP-E

Eigenschappen

 pancreasenzymen bevorderen de afbraak en resorptie van eiwitten, vetten en koolhydraten

 de pH-gevoelige enzymen zijn op een speciale manier met behulp van maagsap-resistente lagen verwerkt in de toedieningsvorm, waardoor ze pas vrijkomen in de dunne darm bij een pH > 5,5-6,0

 werking: na 30-45 min.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: FIP-E

Het is inderdaad een maat voor de enzymactiviteit bepaald onder gestandaardiseerde condities. FIP staat voor Fédération Internationale Pharmaceutique.

Ik heb wat info kunnen vinden op deze website

Reageer