[Statica] Roark's formulas for stress and strain.

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 416

[Statica] Roark's formulas for stress and strain.

In de vragen die ik stelde over de sterkte en druk berekeningen van (metalen) buizen heb ik meer dan eens het advies gekregen over het boek "Roark's formulas for stress and strain" (7th edition) van Warren C. Young, daarin zou alles of bijna alles in staan over sterkte berekeningen over construkties en metalen buizen enz. Ik heb het opgezocht via Google, maar het hele boek is Engels talig, dus daar heb ik niet zoveel aan.

Nu is mijn vraag is een dergelijk boek, hetzij met de titel "Roark's formulas for stress and strain" of een soortgelijk kaliber ook in Nederlandse taal, hetzij dat het genoemde boek in het Nederlands vertaald is??

Zo ja, hoe heet dat dan?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Statica] Roark's formulas for stress and strain.

maar het hele boek is Engels talig, dus daar heb ik niet zoveel aan.
Waarom niet? Het Engelse jargon van je eigen vakgebied leren kennen lijkt me vreselijk handig......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 718

Re: [Statica] Roark's formulas for stress and strain.

Nee, het boek is niet in het Nederlands te krijgen. Ik zou me trouwens over dat Engels niet te veel zorgen maken. Formules zijn internationaal en het toepassingsgebied wordt met een figuur aangegeven. Ieder bedrijf dat zich met staalconstructies bezighoudt maakt gebruik van het boek dus je kunt er maar beter aan wennen.

Berichten: 416

Re: [Statica] Roark's formulas for stress and strain.

Nee, het boek is niet in het Nederlands te krijgen. Ik zou me trouwens over dat Engels niet te veel zorgen maken. Formules zijn internationaal en het toepassingsgebied wordt met een figuur aangegeven. Ieder bedrijf dat zich met staalconstructies bezighoudt maakt gebruik van het boek dus je kunt er maar beter aan wennen.
Okee, bedankt.

Reageer