chemiluminiscentie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 25

chemiluminiscentie

haailo!

chemiluminiscentie!

wij hebben daarbij in de cursus 3reacties gezien

-luminolreactie (ahv O2)

-lucigeninereactie (ahv peroxidase)

-peroxyoxalaatreactie

1)ik snap op welke manier ze geëxciteerd worden tot een "licht-gevende molecule" via toevoeging van chemische agentia!maar wat is eiglijk het doel van die reacties?voeg je dan bijvoorbeeld luminol toe aan een oorspronkelijk niet-fluorofoor geneesmiddel (om dit daarna te kunne bepalen via chromatografie) en zoja hoe gebeurt dat? of draait het hem louter om het fluorofoor maken van luminol zelf?ik snap het doel dus niet zo goed...

2)uit die lichtintensiteit bekomen uit de chemiluminiscentie(door detectie na HPLC) kunnen we een oxidans of metaalionen bepalen? hoe legt men dat verband?

3)hoe beïnvloeden de precursoren,substraten en de katalysator de chemiluminiscentie?

alvast groooten dank voor mijn groooote problemen

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: chemiluminiscentie

Je vragen zijn wat vaag. Begrijp ik het goed dat je chemiluminiscentie hebt gebruikt voor de detectie van geneesmiddelen met HPLC?

Het doel van de reacties bij chemiluminiscentie is het produceren van energie om het fluorescerende molecuul in een aangeslagen toestand te krijgen.
3)hoe beïnvloeden de precursoren,substraten en de katalysator de chemiluminiscentie?
Deze zorgen ervoor dat er optimale condities worden gecreëerd zodat zoveel mogelijk van de energie die vrijkomt uit de chemische reactie wordt omgezet in licht.

Berichten: 25

Re: chemiluminiscentie

jah,detectie van geneesmiddelen met HPLC!

dus nu was mijn vraag: welk verband ligt er dan tussen die luminolreactie en die geneesmiddelen? wordt luminol of lucigenine of peroxyoxalaat dan gebruikt om te koppelen aan ons GM?en zoja,hoe gebeurt dit?

Reageer