API test

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1.153

API test

Hoi,

ik ben geen biochemicus, maar lees dit gedeelte van het forum aandachtig. In mijn werk kom ik in aanraking met bacterieen en met virussen. Nu lees ik hier regelmatig: "als je een API test uitvoert weet je welke bacterie het is".

Als niet biochemicus weet ik niet wat dit is. Hoe werkt het? Kan iemand mij een korte beschrijving geven?

alvast bedankt.

Jeroen

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: API test

Het is test voor bacteriën om de eigenschappen te achterhalen doormiddel van een aan een volging van kleuringen.

Afbeelding

elk kleuring geeft een bepaalde eigenschap aan. zie hier de bij geleverd dia show

MvG Ron

Berichten: 1.153

Re: API test

goh, dat is een handige test.

Maar hoe werkt die? ik bedoel waarom kleurt de een paars, de ander geel etc? waar reageren die teststoffen op? receptoren van de bacterie? of op eiwitten? of???

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: API test

reageren voornamelijk op producten van de bacterie dat kan zijn bepaalde gassen enzymen, membraameiwitten of sporen. Daar hebben ze dan een kleurreagens voor gemaakt.

MvG Ron

Berichten: 1.153

Re: API test

ok bedankt Ron..het is nu een stuk duidelijker.

Berichten: 7

Re: API test

Het is een gebruiksklare strip met twintig microbuisjes, waarin zich verschillende substraten, buffers en indicatoren bevinden in gedroogde toestand. De microbuisjes worden gevuld met een suspensie van de onderzochten bacterie. Door lossen de substarten op. Tijdens de incubatie kunnen er tussen de bacterie en de substraten reacties ontstaan, die als spontane kleurreactie, of na toevoeging van reagentia worden afgelezen. Met behulp van de webside APIweb wordt de bacterie op naam gebracht.

Berichten: 374

Re: API test

Kijk eens naar de houdbaarheidsdatum van dit topic...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: API test

Tja, een topic van meer dan 4 jaar op deze manier weer omhoog halen lijkt me niet zo nodig.

@Nikos: misschien is rapporteren een betere manier ;)

Topic gesloten

Voor vragen of opmerkingen kan je me mailen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gesloten