weet iemand zijn IQ

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 215

weet iemand zijn IQ

Hello, is hier iemand die zijn IQ weet? ( ik denk het wel )

maar post hem alleen als je het echt hebt laten testen in 1 of ander centrum he! dus niet op zo 1 of andere site :wink:

mijn iq was 3 jaar geleden laten testen : 122 ( zo een IQ blijft dat altijd het zelvde, of vermeerd dat ook en verlaaggt dat?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: weet iemand zijn IQ

...mijn iq was 3 jaar geleden laten testen : 122 ( zo een IQ blijft dat altijd het zelvde, of vermeerd dat ook en verlaaggt dat?
Als je IQ werkelijk 122 is, dan mag je wel wat meer zorg besteden aan je taalgebruik.

Berichten: 215

Re: weet iemand zijn IQ

sorry :wink: ik typ gwn te snel, dus denk te weinig na als ik typ. maar dat ligt ook een beetje aan Dyslectie 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: weet iemand zijn IQ

Ik heb ooit een vlugge test gedaan voor een indicatie. Daaruit kwam dat mijn IQ tussen de 110-130 ligt. Bovengemiddeld, maar verder weinig concreets om mee te zwaaien.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: weet iemand zijn IQ

Ja ik had 133 volgens een test op inrnet, maar ondanks dat ik het IQ graag zou hebben denk ik niet dat het echt zo hoog is. het is getest op

http://testen.iqtester.nl/ de eerste keer uiteraard, anders ken je de antwoorden al. Maar dit is dus niet bij een speciaal centrum ofzo

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: weet iemand zijn IQ

... mijn iq was 3 jaar geleden laten testen : 122 ( zo een IQ blijft dat altijd het zelvde, of vermeerd dat ook en verlaaggt dat?
Naar 't schijnt: als je zo veel testen doet, word je er beter in, dus stijgt je resultaat. Of je Iq werklijk stijgt is dan nog maar de vraag.

Sommigen beweren dat zo een Iq-test niet je intelligentie weergeeft. Er zijn namelijk vele antwoorden op "Wat is intelligentie?"
Alles is relatief...

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: weet iemand zijn IQ

"U bent ZEER SUPERIEUR intelligent! Uw IQ Testresultaat is: 134 Met deze score zit u in de top 22% van alle deelnemers! "

maar op het einde begreep ik nog altijd niet wat die

getal(getal)getal

getal(.......)getal

vragen waren :roll: dus ik had 5 min ofzo over .. als ik geweten had dat als je vroeger af gaf je meer kreeg :P

maar als ik dat niet kon bedenken op de moment zelf.. dan verdiende ik ze misschien ook wel niet
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: weet iemand zijn IQ

dan moet je het "logische getal invullen" die had ik goed, maar ik weet nog van toen ik hem deed dat er steeds één getal uitkwam , en toen heb ik bij de laatste (waar ik er neit uitkwam) dat getal ook meer ingevult.

verder wil ik niet vervelend zijn, maar volgens mij is het een IQ test die mensen graag tevriend houdt , wat ik was ook zeer superieur inteligent.

en als 22% dat heeft is dat niet zo zeer superieur meer natuurlijk

maar je bent vast heel slim :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: weet iemand zijn IQ

jij bent 1tje minder slim 8) :P (het is ook redelijk logisch dat we dezelfde titel krijgen als het bijna hetzelfde is)

maar is het steeds zo van

5(4)9 5+4=9

20(10)30 20+10=30

of kan het ook zo zijn van

5(16)18 (5+ :P (16))2=18

6(144)36

want soms vond ik ze echt wel niet

ps als we nu eens de test heel slecht gaan invullen veel na elkaar... krijgen we een beter percentage :roll:
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: weet iemand zijn IQ

Ik heb nog nooit een erkende test afgelegd, wel enkele online.

Het feit alleen al dat die resultaten van de online testen elke keer verschillen met een behoorlijke marge doet me weinig geloven in de betrouwbaarheid.

Op de vermelde test kreeg ik onderstaand resultaat en dat zit toch een heel stuk naast de laatste online test die ik de laatste keer aflegde.

1e test:

"U bent GENIAAL! Uw IQ Testresultaat is: 142 Met deze score zit u in de top 3% van alle deelnemers!"

2e test (mensa based)

"U bent GENIAAL! Uw IQ Testresultaat is: 146 Met deze score zit u in de top 2% van alle deelnemers!"

Leuk om te lezen, maar volgens mij zegt het dus niet zo bijzonder veel :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: weet iemand zijn IQ

je bent in iedergeval "slimmer" dan Antrax en mij volgens deze test. maar ik denk ook als je topic starter dat een echt beeld over je IQ niet via een internet test gaat die een kwartier duurt ofzo. maar dat je naar een speciale plek daarvoor moet gaan. Waar kan ik dat eigenlijk laten doen? en welk IQ had Albert Einstein? of andere beroemde natuurkundigen?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: weet iemand zijn IQ

je bent in iedergeval "slimmer" dan Antrax en mij volgens deze test.
Ik ben ook wat ouder (denk ik). De test vroeg wel naar het geboortejaar, ik weet niet of de leeftijd in rekening werd gebracht maar dat zou wel moeten normaalgezien.
maar ik denk ook als je topic starter dat een echt beeld over je IQ niet via een internet test gaat die een kwartier duurt ofzo. maar dat je naar een speciale plek daarvoor moet gaan.
Waarschijnlijk kan je daarvoor terecht bij mensa, bestaat zowel in Be als in NL.

In België organiseren ze toch regelmatig test-sessies in een aantal grote steden, je moet er wel voor betalen.
en welk IQ had Albert Einstein? of andere beroemde natuurkundigen?
Online verschillen de antwoorden sterk, afhankelijk van de bron.

"It appears that the concensus is that Einstein's IQ was between about 160 and 200. But apparently he never actually took an IQ test, so it's all just estimates."

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: weet iemand zijn IQ

wel op de mensa test had ik 136

.. wat is hat verschil met die andere, ik bedoel buiten dat ze anders heten en dat de vragen niet hetzelfde zijn. Wel ik ben 15.

Maar als het zo weinig schommelt moet het toch ergens daar in de buurt liggen?
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: weet iemand zijn IQ

Heel vroeger eens getest op 142. Op tv en tijdschrift-testjes scoor ik meestal 130-135. Maar ik rook al heel lang, en ik voel me tegenwoordig af en toe zó dom. Dus of mijn IQ is gedaald, of het feit dat ik me regelmatig zo dom voel is juist een teken van intelligentie: beseffen dat je het ook niet allemaal snapt.

Overigens ben ik van mening dat je alle IQ-tests met een grote korrel zout moet nemen, en je zou mijn (vermoedelijke) IQ dus misschien beter uit kunnen drukken als 1,3.10^2 ± 0,1.10^2
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: weet iemand zijn IQ

Overigens ben ik van mening dat je alle IQ-tests met een grote korrel zout moet nemen, en je zou mijn (vermoedelijke) IQ dus misschien beter uit kunnen drukken als 1,3.10^2 ± 0,1.10^2


Je hebt helemaal gelijk, maar "ongeveer 130, give or take a few" praat toch makkelijker :roll:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer