weet iemand zijn IQ

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: weet iemand zijn IQ

Welke idioot heeft deze test gemaakt?! Op het internet was de opmaakt zeer onoverzichtelijk en zat ik bij de plaatjes vragen eerst op de letter onder het plaatje te klikken. Ook zat ik soms eeuwig te wachten tot ik eindelijk verder mocht, terwijl de andere keer ik net 1 sec. te laat klikte. Bovendien vond ik hem persoonlijk erg makkelijk, en nu wil ik niet zeggen dat ik dom ben, maar ik heb geen IQ van 143!!
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 656

Re: weet iemand zijn IQ

Het is ook een waardeloze test, maar de test is wel grappig.

En dat 100 gemiddelde zal wel opgaan voor het gem. iq van een bnn-er. :roll:

Voor echt goede testen zul je wel weer bij één of andere instelling moeten komen.

Ik zag laatst een test op cd in de mediatheek van mijn schooltje liggen. Die ga ik maar eens proberen.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: weet iemand zijn IQ

Een test als deze 'meervoudige intelligentie-test', zou eigenlijk meer uitgediept moeten worden, en meer nuanceren in aangebracht moeten worden om het te kunnen beoordelen en te vergelijken. Zo veel mogelijk invalshoeken moeten getest worden, en ook enig verband daartussen.

Re: weet iemand zijn IQ

Wat is het IQ van de personen die de test hebben opgesteld ?Waar haalden zij hun ondervinding?

Berichten: 268

Re: weet iemand zijn IQ

Die scores van de iq-tests zeggen me ook niet zoveel. Als je wat vaker van die tests hebt gemaakt, kan je vaak al snel zien in welke richting de oplossing gezocht moet worden en wordt je er beter in. Wat voor zin heeft zo'n test dan nog? Bovendien zitten er af en toe vraagstukken in die ook een ander antwoord opleveren, maar die staat er dan niet bij. Een goede test heeft bij mij maar 1 antwoord en elk vraagstuk zou een andere benadering moeten hebben.

Voor degenen die er in geinteresseerd zijn; ik heb diverse (online) iq-tests gemaakt en de laagste score was daarin 131 en de hoogste 171 (deze laatste was overigens regelrecht overgenomen van de huidige test op de Mensa website). Nu weet ik wel dat ik (hoog)begaafd ben, maar ik sta toch erg sceptisch tegen de scores. Sommige tests heb ik ook door vrienden laten maken en dan is er toch wel een groot verschil, maar dan nog...maakt mij dit beter dan anderen? Vind ik niet. Je zou hooguit kunnen zeggen dat ik goed ben in logisch beredeneren.
Het antwoord is 4

Berichten: 12

Re: weet iemand zijn IQ

Ik ben met mn ouders naar een instituut geweest heeeel lang geleden, meerdere malen.

Mijn IQ schijnt 149 te zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: weet iemand zijn IQ

Ik had 135, maar die test is soms bijna belachelijk gemakkelijk. Alleen had ik dat filmpje plus geluidsfragment niet gekunnen wegens problemen met mijn laptop.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: weet iemand zijn IQ

Antoon schreef:Ja ik had 133 volgens een test op inrnet, maar ondanks dat ik het IQ graag zou hebben denk ik niet dat het echt zo hoog is. het is getest op

http://testen.iqtester.nl/ de eerste keer uiteraard, anders ken je de antwoorden al.  Maar dit is dus niet bij een speciaal centrum ofzo


Ik heb hem net ook gedaan:
U bent ZEER SUPERIEUR intelligent! Uw IQ Testresultaat is: 137 Met deze score zit u in de top 13% van alle deelnemers!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 28

Re: weet iemand zijn IQ

bij die test van BNN had ik een IQ van 109 zo te zien is dat erg laag voor op dit forum :wink:

maar daar maak ik me nie druk om hoor

die test lijkt me nou niet zo naukeurig eigelijk

want ik heb ooit een andere test gedaan waarbij ik iets van 130 had,

ik kan hem nu niet terug vinden maar die leek mij betrouwbaarder

die test van Sjorssnors voor het meervoudig IQ is opzich een goede test

jammer dat de resultaten zeer onduidelijk worden weer gegeven en dat er ook niet beschreven word welke onderdelen wat inhouden
If knowledge was wisdom

And wisdom the key to innner rest

Teach me

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: weet iemand zijn IQ

IQ testen op het internet moet je nooit vertrouwen, mijn scores daarop liggen tussen 85 en 144. Hieruit blijkt dus dat dit niet echt kan. Oftewel dat ik een wisselend IQ heb.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 12

Re: weet iemand zijn IQ

IQ testen op het internet moet je nooit vertrouwen, mijn scores daarop liggen tussen 85 en 144. Hieruit blijkt dus dat dit niet echt kan. Oftewel dat ik een wisselend IQ heb.


85 XD? Nou je Nederlands is erg goed voor een zwakzinnige.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: weet iemand zijn IQ

Afbeelding

Dan zou je net op de grens liggen van "normaal" en "zwak" begaafd dus, met all respect, het zou kunnen. Maar als je IQ 144 is op andere sites dan weet je dat het flauwe kul is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: weet iemand zijn IQ

Ik weet zeker dat het flauwekul is.

Maar even voor de duidelijkheid, ik ben misschien niet de slimste, maar ik ben zeker niet zwakbegaafd.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 47

Re: weet iemand zijn IQ

Ik wou de volgende vraag stellen op dit topic maar dat bleek gesloten te zijn dus here goes :

Hoe kunnen we weten of bepaalde online Iqtests betrouwbaar of op zijn minst indicatief zijn?

Mijn vraag stel ik omdat de online tests die ik maakte voor mij een verrassende ontdekking zijn.

Ik denk dat de pretest van mensa een handig lokmiddel is om mensen tot betaling aan te zetten, ook door een zodanige indicatie te geven dat ze hun geloofwaardigheid niet verliezen.

Maar is het niet zo dat een website zoals 'testmijniq.nl' zich niet kan permitteren een foute Iq-score op te geven om mensen warm te maken voor een certificaat tegen betaling. Daar het niet lang zou duren voor ze een slechte reputatie zouden krijgen.

Wat denken jullie?
Iedereen die kent de waarheid, maar de waarheid kan nooit bestaan, daar voor iedereen alles is anders gegaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: weet iemand zijn IQ

Dat IQ-testen op het net gewoon nooit de betrouwbaarheid kunnen hebben van een IQ-test die afgenomen wordt door een professional.

Reageer