Sybr Green

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 11

Sybr Green

Weet iemand iets over de werking van sybr green methodes???

Dan wel in het nederlands want ik heb wel iets in het Engels gevonden.

Bedankt

Cashew

Berichten: 337

Re: Sybr Green

Sybr-Green (I) intercaleert in dsDNA (net als ethidiumbromide), en wel volgens mij in de minor groove ervan. Het heeft alleen een veel lagere detectiegrens en een betere signaal/achtergrondverhouding dan vergelijkbare stoffen (Hoechst en ethidiumbromide)

Bedoelde je dat?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Sybr Green

geweldig product, MAAR super duur!!!

bij ons op het lab in het UMCG hebben ze hier ook nog naar gekeken ze zagen heel veel voordelen vooral op het gebied van veiligheid voor de werknemers maar helaas wordt er wederom weer voor de centen gekozen. conclusie: het is te duur!!!

informatie product

MvG Ron

Berichten: 3

Re: Sybr Green

Bij ons op het CODA (België) zijn we bezig aan over te schakelen van Ethidiumbromide naar Sybrsave (invitrogen). Sybrsave of Sybrgreen is veel minder kankerverwekkend. Misschien wel duur, maar de afvoer van Etidiumbromide-afval kost ook stukken van mensen!

Berichten: 67

Re: Sybr Green

Bij ons op het CODA (België) zijn we bezig aan over te schakelen van Ethidiumbromide naar Sybrsave (invitrogen). Sybrsave of Sybrgreen is veel minder kankerverwekkend. Misschien wel duur, maar de afvoer van Etidiumbromide-afval kost ook stukken van mensen!
Helaas is de detectiegrens van SYBR Safe vele malen lager als van EtBr (bij mij een verschil in sluitertijd van 1.1 sec.!)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Sybr Green

Helaas? Met een lagere detectiegrens zul je toch blij moeten zijn.

Berichten: 740

Re: Sybr Green

ja, dat snap ik even niet.

Wij zetten btw EtBr altijd in het zonlicht, naar een paar dagen is het dan ook geheel afgebroken :lol:

Berichten: 67

Re: Sybr Green

Helaas? Met een lagere detectiegrens zul je toch blij moeten zijn.
Ik bedoelde dat EtBr DNA al bij een conc. van 50 pg/ml DNA detecteert en SYBR Safe pas bij 500 pg/ml (dus detectiegrens ligt idd hoger :lol:

Berichten: 254

Re: Sybr Green

Roy van Heesbeen schreef: ja, dat snap ik even niet.

Wij zetten btw EtBr altijd in het zonlicht, naar een paar dagen is het dan ook geheel afgebroken :)
Hallo,

Kan je dit even verder uitleggen?

Breekt zonlicht dan gewoon etb af? Heb je daar eventueel verdere info over?

Reageer