DNA in de rechtzaal

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 16

DNA in de rechtzaal

Ff een vraag wie weet er voorbeelden van zaken waarbij dna word gebruikt.

--> Bepalen van een misdader

--> betwisten vaderschap

verder kom ik niet ........ verkrachting enzo vallen onder het bepalen van de dader !!

Wie weet er iets help !!! :D

Berichten: 27

Re: DNA in de rechtzaal

Misschien ook bij het bepalen van voedingsmiddelen, zoals bij een nieuw ras aardappelen, om te onderzoeken of deze aardappelen wel echt een nieuw soort is. En ook bij het zoeken van nieuwe diersoorten. (ik denk alleen niet dat hier zo snel een rechtzaak van zal zijn)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: DNA in de rechtzaal

En ook bij het zoeken van nieuwe diersoorten. (ik denk alleen niet dat hier zo snel een rechtzaak van zal zijn)
DNA bepaling voor nieuwe diersoorten is wel heel belangrijk. Er worden nog vaak nieuwe diersoorten ontdekt, maar vaak zijn dit verwanten met dieren die wij al kennen met een klein DNA verschil. Dit verschil wil nog niet zeggen dat het een nieuw diersoort is. En dan is maar net de vraag waar ligt de grens. :D

DNA in een rechtzaal houdt vaak in dat ze DNA bewijs voering doen ten opzichte van de verdachte dus kom je niet verder. dan deze voorbeelden denk ik.

Mvg Ron

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: DNA in de rechtzaal

http://www.dnasporen.nl

De internetsite van de Landelijke Projectgroep die door de Minister van Justitie is ingesteld voor de implementatie van de op 1 november 2001 in werking getreden "Wijziging van de Regeling van DNA-Onderzoek in Strafzaken". Je kan hier informatie vinden over de juridische en technisch-wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van forensisch DNA-onderzoek in Nederland en daarbuiten.

Op deze site kan je vast wel wat leuke informatie vinden!

Reageer