Springen naar inhoud

diabetes

• Log in om te kunnen reageren

Mosselman

Mosselman

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2005 - 09:59

Zijn er mensen die soms hier of daar een werkje liggen hebben of informatie over Diabetes melitus???

Als men mij informatie zou kunnen geven ivm productie van insuline, glucogeen, glucose in het lichaam,... dan zou ik mijn eindwerk kunnen vervolledigen.

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 januari 2005 - 12:15

Diabetes Melitus = Diabetes type II

Via www.diabetes.nl kwam ik op deze site. Staat daar de info die je zoekt?

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 januari 2005 - 20:10

Insuline wordt in een gezond lichaam gemaakt in de alvleesklier. Bij Diabetes mellitus weet je wat er gebeurt.

Glycogeen wordt in het lichaam gemaakt als er teveel glucose is, en dient als opslag van energie die niet de osmotische druk te ver laat oplopen.

Glucose is een belangrijke voedingsstof voor spiercellen, en bijna de enige bron van energie voor de hersenen. Glucose kan worden vrijgemaakt uit eerder opgeslagen glycogeen.

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 januari 2005 - 08:19

Als je gewoon even je huisarts belt. Die vindt het meestal leuk om je te vertellen over dit soort ziekten. Het hoort bij het huisarts vak..informeren. Anders GG&GD of ziekenhuis. Daar hebben ze ook vaak folders

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures